تكاپوي آل سعود براي فرار از پیامدهای انقلاب بحرين

تكاپوي آل سعود براي فرار از پیامدهای انقلاب بحرين
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:59

العالم، لندن - نماینده پیشین جمعیت الوفاق در مجلس بحرین، خبر روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز درباره تماس عربستان با انقلابیون بحرین را نشانه تلاش آل سعود برای رهایی از پیامدهای انقلاب بحرین دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز در خبری از اقدام دولت عربستان برای تماس مستقیم و غیر رسمی با جمعیت الوفاق بحرین پرده برداشت.

در این خبر ادعا شده است که سران آل سعود در تلاش هستند به بهانه حل بحران بحرین، با جمعیت الوفاق تماس مستقیم برقرار کنند.

"جواد فیروز" در این باره به شبکه خبری العالم گفت: این روزنامه جزئیات ادعای خود را بیان نکرده و تنها به طرح کلیات رابطه غیر مستقیم پرداخته است؛ اما کلیات این مسئله بیانگر آن است که انقلابیون بحرین با صبر واستقامت خود، توانسته اند عربستان (نزدیک ترین متحد رژیم بحرین) را وادار کنند که انقلابیون را به رسمیت بشناسد.

فیروز تصریح کرد: عربستانی ها به این نتیجه رسیده اند که اوضاع بحرین خطرناک است و ممکن است انقلاب بحرین، به عربستان و دیگر کشورهای همجوار نیز سرایت کند؛ از این رو برای پایان دادن به این بحران دست به کار شده اند تا رژیم بحرین را برای حل بحران تحت فشار قرار دهند.

نماینده پیشین جمعیت الوفاق در مجلس بحرین، در ادامه اظهار داشت: پیشرفت های انقلابیون بحرین باعث شده تا برخی از مهمترین متحدان رژیم آل خلیفه از جمله انگلیس و آمریکا مستقیم یا با واسطه، به برقراری تماس با انقلابیون متوسل شوند.
فیروز تاکید کرد که مواضع انقلابیون، ثابت و پیام آنها برای همه شفاف است و بارها تاکید کرده اند که هرگز از خواسته های خود عقب نشینی نمی کنند و برنامۀ سیاسی مشخصی دارند.

وی تصریح کرد: خبر این روزنامه انگلیسی درباره تلاش عربستانی ها برای برقراری ارتباط با الوفاق، امتیازی مهم برای انقلابیون است.

فیروز گفت: بعد از گذشت دو سال از انقلاب مردمی بحرین و تغییر بسیاری از معادلات بین المللی، زمان آن فرا رسیده است که تحولی واقعی در بحرین به وجود بیاید؛ بنابراین عربستان نمی خواهد در برابر برنامه های سیاسی انقلابیون بحرین غافلگیر شود و دست به کار شده تا با آنها مذاکره کند.

تحلیلگر سیاسی بحرینی با تاکید بر این که اقدام عربستان بر اساس هماهنگی با طرف های بین المللی از جمله آمریکا و انگلیس صورت گرفته است، گفت: ملت بحرین با صبر و استقامات بسیاری از معادلات را تغییر داده و این پیام را به گوش همگان رسانده است که هرگز از خواسته های مشروع خود عقب نشینی نمی کند.

 

پربیننده ترین خبرها