تاکید نخست وزیر سوریه بر نهادینه کردن گفتگو

تاکید نخست وزیر سوریه بر نهادینه کردن گفتگو
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 00:02

نخست وزیر سوریه با اشاره به نتایج مثبت کنفرانس گفتگوی ملی سوری در تهران، تحکیم و نهادینه کردن مفهوم گفتگوی ملی را به عنوان پدیده ای مثبت و متمدن برای سازندگی جامعه، ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وائل الحلقی امروز شنبه در دیدار با هیئتی به نمایندگی از کمیته پی گیری گفت وگوی ملی (که پس از برگزاری کنفرانس تهران تشکیل شد) خاطرنشان کرد که دولت سوریه برای همه مخالفان داخلی و خارجی که به مشارکت در سازندگی کشور پایبند باشند، احترام کامل قائل است.
وی به نتایج سازنده گفت وگوی واقعی که به تامین منافع ملی، تحکیم وحدت و جلوگیری از دخالت در امور داخلی و نیز مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن منجر شود اشاره و تاکید کرد که دولت سوریه از همه شخصیت ها و طیف هایی که تمایل به مشارکت در گفت وگوی ملی برای تحقق عدالت در کشور داشته باشند، حمایت می کند.

اعضای این هیئت نیز ضمن تاکید بر تلاش های گسترده کمیته وزارتیِ مسئول پیگیری و اتخاذ تدابیر مناسب برای اجرای راهکار سیاسی با هدف حل بحران کشور، به تدابیر و اقدامات این کمیته به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری گفت وگوهای دمشق در اواخر ماه جاری اشاره کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها