صهیونیست ها جشن ازدواج نمادین را سرکوب کردند

صهیونیست ها جشن ازدواج نمادین را سرکوب کردند
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 11:01

العالم - فعالان فلسطینی در اعتراض به سیاست های رژیم اشغالگر در نقض حقوق فلسطینی ها، جشن ازدواجی نمادین برگزار کردند که این مراسم با حضور نظامیان صهیونیست سرکوب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هدف از برگزاری این جشن نمادین، اعتراض به سیاست های اسرائیل در جلوگیری از به هم پیوستن خانواده های ساکن در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی است.

طبق مفاد قانون نژادپرستانۀ "شهروندی و ورود به اسرائیل" در رژیم صهیونیستی، اگر اعضای یک خانواده برگه هویت اسرائیلی را داشته باشند، نمی توانند به اعضای خانواده یا خویشاوندان خود در کرانه باختری یا غزه بپیوندند.

در این مراسم نمادین که با حضور شماری از فعالان فلسطینی و خارجی برگزار شد، عروس اهل هیزما در کرانه باختری بود و قرار بود به عقد داماد که در نزاره در شمال اراضی اشغالی سکونت دارد، در آید.

اما ارتش رژیم صهیونیستی با ممانعت از ادامه این مراسم، بمب صوتی به سوی شرکت کنندگان پرتاب کرد و حاضران را به بازداشت تهدید کرد.

در نهایت ارتش اسرائیل اجازه ورود اتوبوس حامل فلسطینی ها را به سرزمین های اشغالی نداد و آنها را در ایست بازرسی "جبا" متوقف کرد.

ارتش به معترضان اعلام کرد که این تظاهرات غیر قانونی است و معترضان فریاد می زدند که این تظاهرات نیست، بلکه یک جشن ازدواج است.

این مراسم از سوی موسسه "عشق در دوران آپارتاید" سازماندهی شده بود.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها