کارنامه حقوقی عربستان، لکه ننگی بر پیشانی غرب

کارنامه حقوقی عربستان، لکه ننگی بر پیشانی غرب
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:46

العالم، لندن - نویسنده و پژوهشگر سیاسی سعودی، حمایت غرب از رژیم آل سعود و بی توجهی به نقض گسترده حقوق بشر در این کشور را لکه ننگی بر پیشانی همپیمانان غربی آل سعود و مدعیان حقوق بشر دانست.

"فؤاد ابراهيم" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: سرعت بخشیدن به محاكمه عبدالله الحامد و محمد القحطاني فعالان حقوق بشری عربستانی و ندادن حق فرجام خواهی به این افراد بیانگر ظالمانه بودن حکم و جنبه های سیاسی و امنیتی محاکمه است.

روز گذشته دادگاهی در عربستان پس از انحلال جمعیت حقوق بشری "حسم"، مؤسسان آن؛ محمد القحطانی و عبدالله الحامد را به زندان محکوم کرد.

فعال حقوقی و کارشناس سیاسی عربستانی افزود: انتقام گیری از این فعالان، شكست ديگري براي رژيم فاسد آل سعود را رقم زده است و دستگاه قضايي عربستان هم بخشي از این رژیم فاسد را تشکیل می دهد.

نويسنده و پژوهشگر عربستانی تاكيد كرد: در كشوري كه فاقد نظام سياسي چند حزبي است و اجازه تشكيل احزاب را نمی دهد، مجالی براي فعاليت موسسات و فعالان حقوق بشری وجود ندارد و بيشتر موسسه هاي حقوقي عربستان از خارج از اين كشور مجوز گرفته اند.

فؤاد ابراهيم با اشاره به این که حکم های اخیر علیه فعالان حقوق بشر، زمینه حرکات جدیدی را فراهم می آورد، گفت: رژيم سعودي فكر مي كند بازداشت شخصيت هاي فعال باعث ناکامی اعتراضات خواهد شد، اما هم اکنون با گسترش اعتراضات از نقطه ای به نقطه دیگر، غافلگیر شده است.

وی متهم کردن چندین تن از فعالان به " گمراهی و تروریسم" را به تمسخر گرفت و آن را نوعي نمايش توصيف كرد.

ابراهیم با درخواست از مقامات قضایی کشور برای اعلام نام بازداشت شدگان و دلایل اصلی دستگیری و مدت بازداشت آنها تصريح كرد: همپیمانان غربی آل سعود مثل آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی باید اقدامات فراتری از انتقاد ظاهری از نقض حقوق بشر در عربستان انجام دهند وشرم آور است که غرب برای تامین منافع راهبردی خود در قبال رویدادهای این کشور موضع گیری نمی کنند.

پژوهشگر سعودي با اشاره به لزوم حضور و نظارت سازمان هاي حقوق بشر بين المللي بر وضعیت حقوق بشری و زندان های این کشور از سازمان هاي بين المللي خواست موضع قاطعانه اي در قبال نقض حقوق بشر در عربستان اتخاذ كنند.

فواد ابراهيم یادآور شد: سياست سركوب در عربستان از ده ها سال پيش ادامه دارد، چون رژيم سعودي حقوق بشر را درك نمي كند. آل سعود همیشه به شمشیر و زور متوسل می شود و این سیاست را تا زمانی که تاثیر داشته باشد، ادامه خواهد داد. 

10-19:41

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها