نماینده عراقی حذف العالم از یوتل‌ست را محکوم کرد

نماینده عراقی حذف العالم از یوتل‌ست را محکوم کرد
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 16:03

رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه در پارلمان عراق با انتقاد از نبود معیار واحد در تعامل با رسانه‌ها، اقدام شرکت یوتل ست در حذف شبکه العالم را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "علی الشلاه" اظهار داشت: ما از آزادی بیان حمایت می کنیم و خواستار آن هستیم که با همه شبکه‌های تلویزیونی با معیار واحد برخورد شود، و مخالفان یک رسانه با آن به جنگ نپردازند.
الشلاه در گفت وگو با خبرگزاری "کل العراق"، با تأکید بر ضرورت خودداری شبکه‌های ماهواره‌ای از تفرقه افکنی و نژادپرستی، تأکید کرد: نباید با یک شبکه ماهواره‌ای به دلیل داشتن تفکر خاصی جنگید و از شبکه‌هایی که آن تفکر را ندارند استقبال کرد.
شركت يوتل ست پنج شنبه10 اسفند1391، پخش برنامه‌هاي شبكه العالم را از ماهواره “AB7” متوقف كرد.
اين اقدام غيرقانوني شركت خدمات ماهواره‌اي اروپايي يوتل‌ست پس از آن صورت گرفت كه رئيس فرانسوي اين شركت كه تابعيت رژيم صهيونيستي نيز دارد، به مسئولان ماهواره‌هاي مرتبط با اين شركت دستور داد شبكه‌هاي ايراني را حذف كنند.
رئیس شرکت یوتل ست مدعی شد حذف العالم از ماهواره “AB7” در چارچوب تحریم های اتحادیه اروپا صورت گرفته است.
با این حال سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این ادعای رئیس شرکت یوتل‌ست را تکذیب کرد.
"مایکل مان" در مصاحبه با خبرنگار العالم در بروکسل گفت: از مطالب منتشر شده مبنی بر حذف شبکه‌های تلویزیونی مانند العالم در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران مطلع شدیم .. اکنون می‌توانم پس از تحقیقات تأکید کنم که اقدام شرکت یوتل‌ست هیچ ارتباطی با تحریم‌های اروپا ندارد.
مایکل مان افزود: در سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچ موضوعی درباره منع پخش شبکه ماهواره‌ای العالم از یوتل‌ست وجود نداشته است؛ بنابراین تصمیم این شرکت برای حذف شبکه العالم ارتباطی با تحریم های اروپا ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بیانیه شرکت یوتل‌ست را که در آن مدعی شده این تصمیم بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا اتخاذ کرده خواندیم؛ این ادعا بی اساس است.

دكتر "حسين سعد" استاد رسانه در دانشگاه ملي لبنان نیز در اینباره تصريح كرد: مخالفان نقش فعال و رو به رشد جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين الملل و خط مشی رسانه هاي استكبار ستيز و ضد سلطه غرب و لابی صهيونیستی بر جهان، عوامل اين تصميم خصمانه بر علیه شبکه العالم هستند.

اين كارشناس رسانه اي، زمان حذف العالم از يوتل ست را مشكوك دانست و گفت: اين اتفاق در حالي روي مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران توانسته تحريم ها را پشت سر بگذارد و با چالش ها در زمينه موضوع هسته اي به طور موفق مواجه شود.

حسین سعد افزود: این اقدام برعلیه شبکه العالم همچنين همزمان با نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران اتفاق افتاده است، تا زمينه را براي تحريف اخبار درباره وضعيت داخلي و سياست هاي ايران در منطقه خاورميانه و جهان فراهم كند. بنابراين ترديدي نيست كه مراكز صهيونيستي در پشت پرده اين اقدام صهيونيستي قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها