دفاع از سوریه بر همۀ مسلمانان واجب عینی است

دفاع از سوریه بر همۀ مسلمانان واجب عینی است
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 10:57

شورای عالی صدور فتوای سوریه، دفاع از این کشور را واجب عيني برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شوراي عالي صدور فتوای سوريه با صدور بيانيه اي، آحاد ملت سوريه را به انجام فریضه دفاع از وطن و پیوستن به ارتش این کشور دعوت كرد.
این شورا، حملات عليه سوریه را ناشي از مواضع این کشور در آزادي تصميم گيري هاي ملي و كرامت انساني و مقاومت در برابر تجاوزهاي رژيم صهيونيستي و سياست هاي توسعه طلبانه اين رژيم دانست.
در بيانيه رياست شوراي عالي صدور فتوای سوريه آمده است: هدف از حملات اخير عليه سوريه تجزيه اين كشور است، همان اقدامي كه در برخي از كشورهاي ديگر انجام شده است. همه مردم سوريه بايد در کنار ارتش برای مبارزه با گروه های مسلح بایستند و از کرامت وطن دفاع کنند و این یک وظیفه شرعی است.
شوراي عالي صدور فتوای سوريه، تاکید كرد: دفاع از سوریه و مردم اين كشور یک واجب شرعی است که علاوه بر مردم سوريه، همه کشورهای عربی و اسلامی نيز بايد به آن عمل كنند.
اين شورا به مردم سوريه درباره رویارویی با ارتش و نیروهای مسلح هشدار داد و اعلام كرد مشارکت در تضعیف قدرت ارتش سوریه و مقاومت و مبارزه آنها ضد صهیونیسم یک خیانت محسوب می شود.
از سوي ديگر، " هيثم المناع " رئيس هيات هماهنگي ملي مخالفان سوريه نيز گفت: هر گلوله اي كه در سوريه شليك شود، راه حل سياسي و گفتگو را هدف قرار داده است.
مناع در سفر به سوريه در گفتگوي اختصاصي با شبكه خبري العالم، گفت: آنچه در سوريه روي مي دهد، "جنگ" است، نه "انقلاب".
وي هرگونه پيشرفت درخصوص توقف اقدامات خشونت بار و دستيابي به راه حل سياسي با هدف تشكيل دولت انتقالي را در شرايط كنوني سوريه بعيد دانست.
المناع همچنين امكان يكپارچه شدن گروه هاي مخالف سوري در داخل و خارج از كشور را رد و تصريح كرد: عده ای از عناصر افراطي جنگ را هدايت مي كنند و اجازه نمي دهند كه مذاكره صورت گيرد.
المناع با بيان اين كه اتحاديه عرب از عمق و حقیقت اوضاع سوريه مطلع نيست، به وجود تحول آشكار در سياست آمريكا در رابطه با راه حل مذاكره اشاره كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها