80 عربستانی در بحران سوريه كشته شده‌اند

80 عربستانی در بحران سوريه كشته شده‌اند
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 11:31

یک روزنامۀ كويتی با انتشار آماري "موثق"، از كشته شدن دست كم 80 تبعۀ عربستان در وقایع سوریه، از زمان آغاز بحران این کشور تاكنون خبر داد.

به گزارش شبكه خبري العالم، روزنامه "السياسه" کویت در شماره  اين آمار را به استناد به منابع پراكنده به دست آورده است، زيرا تعیین دقیق تعداد افرادي كه از كشورهاي حوزه خليج فارس در درگيري هاي مداوم در سوريه شركت مي كنند و يا در آنجا كشته مي شوند، غیرممکن است و اغلب اين افراد به گردان هايي پراکنده در ادلب، حلب و حمص ملحق مي شوند.

اين روزنامه كثيرالانتشار کویتی، فهرستي از تعداد و اسامي كشته شدگان عربستانی ارائه كرده است. بر طبق این آمار، تعداد كشته شدگان در دوسال از بحران سوريه تاكنون دست كم 80 نفر است و اغلب آنها بين 20 تا 40 سال سن دارند.

به گفتۀ منابع حقوقي مخالف دولت سوريه، آخرین مورد از این دست، يك جوان سعودي 17 ساله است که جمعه گذشته کشته شد.  اين در حالي است كه يك خليجي ديگر كه مليت وی نامشخص است نیز پنجشنبه گذشته در حومه جسرالشغور در استان ادلب كشته شد.

در منابع موثقي كه سازمان ملل در آمارهاي خود درباره تعداد قربانيان درگيري ها به آنها استناد مي كند، آمده است كه از زمان شروع بحران سوریه، تنها در استان لاذقيه، 18 تا 23 نفر از اتباع كشورهاي حوزه خليج فارس كشته شده اند.

اين منابع در گفتگو با روزنامه السياسه تاكيد كردند كه اعزام "جهاديون" به مالي، اتباع كشورهاي خليج فارس را شمل نشده است. حدود 600 نفر از اتباع لیبی و تونس هفته گذشته براي مشاركت در جنگ با نيروهاي فرانسوي در كنار "اسلامگرايان" افراطی، سوريه را به قصد مالي ترك كردند، در حالي كه خليجي ها در سوريه باقي ماندند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها