مخالفت صریح سرکردۀ مخالفان سوری با "دولت موقت"

مخالفت صریح سرکردۀ مخالفان سوری با
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 12:39

العالم - رهبر ائتلاف "ملي" مخالفان دولت سوريه ضمن مخالفت با تشكيل دولت موقت، این اقدام را زمینه ساز تجزیه سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد معاذ الخطیب رهبر ائتلاف مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملي سوريه، ضمن مخالفت با متحدان خود در "شوراي ملي سوريه" با ارسال پیامی هشدار داد كه مخالفان وضعيت خطرناكی پيش رو گرفته اند که به تجزيه اين كشور منجر خواهد شد.

 در بخشی از اين پيام آمده است: «نه فردا نشستي در استانبول برگزار مي شود، نه دولت موقت تشكيل مي شود و نه حتي هیئت اجرايي تشكيل مي شود تا از طريق آن مخالفان بر مناطق تحت سلطه خود در شمال سوريه اشراف و نظارت داشته باشند».
این دومین بار است که نشست استانبول به علت يكي نبودن خواسته هاي اعضاي خود به تاخير افتاده است؛ نشست آتی به روز 18 يا 20 ماه مارس موكول شده است.

پیام وی که از طریق پست الکترونیکی برای اعضای ائتلاف مخالفان فرستاده شد، نشانه مخالفت صریح الخطیب با تشکیل جلسه ائتلاف ملي سوريه در استانبول است؛ وی برای دومین بار به این ائتلاف اعلام کرد که از حضور در این نشست معذور است و اخوان المسلمین نیز در این نشست شرکت نخواهد کرد. این مخالفت ها تاکنون مانع ایجاد زمینه های لازم برای تشکیل دولت موقت شده است.

روزنامه لبناني السفير، در یادداشتی با اشاره به این که معاذ الخطیب در این پیام گفته که هیچ گاه خواستار برگزاری نشست استانبول برای تشکیل دولت موقت نبوده، آورده است: برخي طرف ها تلاش مي كنند تا نظر خود را بر خطیب سابق مسجد الاموي دمشق (معاذ الخطیب) تحميل كنند.

الخطيب همچنین درباره اعطای کرسی سوریه به مخالفان در اتحادیه عرب، گفت: برخي اقدامات عجولانه، ممکن است به ظاهر نتايج مثبتي را به دنبال داشته باشد، اما در واقع تاثيرات منفي بسياري را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان مثال دستيابي به كرسي اتحاديه عرب دستاوردي مهم است، اما هدف نيست و به تعويق انداختن آن به مدت چند هفته، ضرري نخواهد داشت.

اتحادیه عرب با پیشنهاد اعطای کرسی دولت قانونی سوریه در این اتحادیه به مخالفان، از ائتلاف ملی سوریه خواسته است تا با تشکیل "شورای اجرایی"، این کرسی را در اختیار بگیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها