پیگیری شکایت سوریه از اردوغان در مجامع اروپایی

پیگیری شکایت سوریه از اردوغان در مجامع اروپایی
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:52

العالم - رييس اتاق صنعت و معدن سوريه، تاكيد كرد كه پرونده شکایت سوریه از دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در محافل قضایی اروپایی در حال پیگیری است.

به گزارش شبكه خبري العالم، " فارس شهابي" در نشستی مطبوعاتي که با مشاركت اتاق هاي تجارت، گردشگري ، زراعت، كارگري و اتحاديه كل كشاورزان و كانون وكلا برگزار شده بود، از حمایت مردم، سازمان ها و احزاب مخالف تركيه از شکایت علیه اردوغان خبر داد.

رييس اتاق صنعت و معدن سوريه، افزود: اتاق صنعتي سوريه  مدارک مستندی شامل تصاویر ويديويي، صوتي و برنامه هاي تلويزيوني در اختيار دارد كه دست داشتن قطعي تركيه در تخريب تاسيسات و كارخانه هاي سوريه را اثبات مي كند.

وی با تاکید بر این که كارگران سوري شاغل در این تاسیسات دچار خسارت های فراوانی در نتیجه اقدامات دولت اردوغان شده اند، تصريح كرد: ابتكار طرح دعوي قضايي علیه اردوغان با همكاري يك سازماني بين المللي تحت نام "حقوق" در آلمان و با پیگیری "مي الخنسا" نماينده عرب این سازمان در بيروت، مطرح شده است.

رييس اتاق صنعت و معدن سوريه، بارزترين اتهامات علیه دولت تركيه را حمایت از تروریست ها، واردن کردن این افراد از مرز ترکیه به داخل خاک سوریه، و عبور دادن کالاهای مسروقه از خاک سوریه به داخل خاک ترکیه برشمرد و تاكيد كرد كه هدف از اين شكايت، رسوا كردن دولت تركيه نزد افكار عمومي جهان است .

وی ترکیه را کشوری دانست که از دزدان حمایت می کند و افزود: هدف دوم، دریافت غرامت از دولت ترکیه است.

"حماد السعود" رييس اتحاديه سراسری كشاورزان سوریه نيز در این کنفرانس خبری گفت: حوادث سوريه، جنگي جهاني عليه این کشور است و این جنگ همه اقشار ملت سوريه ر ا هدف قرار داده است.

از سوي ديگر دكتر "نزار سكيف" رييس كانون وكلای سوريه، بر جديت و اهميت در پیگیری شكايت مطرح شده تاكيد كرد و گفت: طرح این دعوی با مطالعات قانوني و حقوقي صورت گرفته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها