نصب شنود در دفتر محمود عباس پیش از پیمان اسلو

نصب شنود در دفتر محمود عباس پیش از پیمان اسلو
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 20:27

العالم - سايت روزنامه عبري يديعوت احرانوت روز دوشنبه فاش كرد كه موساد سه ماه پيش از امضاي پيمان اسلو در دفتر "محمود عباس" در تونس كه در آن زمان معاون "ياسر عرفات" بود، دستگاه شنود نصب كرده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جزئيات اين عمليات روز جمعه آينده در يك شماره ويژه از نشريه "هفت روز" كه زيرمجموعه يديعوت آحرنوت است به چاپ خواهد رسيد.
از جمله مواردي كه در توضيحات منتشر شده در شماره امروز این روزنامه صهیونیستی به آن اشاره شده، دعوت "شبتاي شبيط" رئيس وقت موساد در اواخر ماه مي 1993از برخي افسران بلندپايه امنيتي این رژیم براي گردهمايي در ساختمان موساد است كه به منظور اعلام آغاز دريافت اطلاعات از طريق دستگاه شنود داخل دفتر ابومازن بوده است.
سايت يديعوت احرنوت مي افزايد: موساد از مكالمات محرمانه اي كه پيش از امضاي توافقنامه اسلو درجريان بود اطلاعي نداشت و اين مكالمات را از طريق دستگاه استراق سمع در دفتر ابومازن كسب كرد.
بنابر اعلام این سایت، موساد براي نفوذ به دفتر ابومازن در تونس و نصب دستگاه شنود از يكي از رهبران جنبش فتح معروف به "پشم طلايي"، از مزدوران موساد، استفاده کرده است.
پس از گذشت سه هفته از اين وقايع، فلسطيني ها موفق به كشف دستگاه شنود و شناسايي مزدور موساد شدند كه البته به دليل اعمال فشار شديد از طرف صهيونيست ها اين فرد از اعدام نجات يافت.

پربیننده ترین خبرها