انتشار اسناد جاسوسی موساد از محمود عباس

انتشار اسناد جاسوسی موساد از محمود عباس
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 08:36

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرده که از روز جمعه در پاورقی روزانه خود مجموعه گزارش‌هایی را منتشر خواهد کرد که در آن به چگونگی جاسوسی از دفتر محمود عباس رئیس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطینی پرداخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این پاورقی که به عملیات جاسوسی مهم سازمان موساد علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در بدو تشکیل آن در سال 1993 و ورودش به کرانه باختری رود اردن پرداخته می‌شود، ابعاد مهم این مساله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
در این گزارش آمده است که دستگاه‌های شنودی که موساد در دفتر محمود عباس - که آن هنگام معاون رئیس کمیته اجرایی فتح را بر عهده داشت – نصب کرده بود، توسط یکی از عوامل جاسوسی این رژیم که از قضا از سران جنبش فتح به شمار می‌رفت، وارد دفتر عباس شده بود.
در این پاورقی که به مدت هفت روز منتشر می‌شود به چگونی این عملیات، تبعات آن و دستگیری این عامل نفوذی اشاره شده است و برای نخستین بار است که پرونده آن برای انتشار در اختیار یک رسانه صهیونیستی قرار می‌گیرد.
گفته می‌شود در سال 1993 و تنها چند هفته پس از حضور تشکیلات خودگردان در کرانه باختری رود اردن، شبتای شفیط رئیس وقت موساد در مجلسی که با حضور برخی از افسران ارشد این سازمان برگزار شد اعلام کرد که آنها موفق شده‌اند سیستم شنودی را در قلب دفتر نفر دوم کمیته اجرایی فتح کار بگذارند.
اطلاعاتی که از این دستگاه شنود کسب می‌شد باعث گردید تا سران رژیم اسرائیل اطلاعات روشن و شفافی از طرح‌ها و روابط درون سازمانی جنبش فتح به دست آورده و بتوانند از نوع این روابط جهت نفوذ و پیشبرد اهداف خود بهره گیری کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها