ادامه اختلافات اروپايي ها در سوريه

ادامه اختلافات اروپايي ها در سوريه
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 10:55

شكاف و اختلاف در مواضع وزرای خارجه اتحاديه اروپا درباره مجهز كردن مخالفان سوري به سلاح همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با این اختلافات بحث ايجاد راه حل سياسي براي بحران 2 ساله سوريه مطرح است.
درهمين حال، روسيه حاميان خارجي مخالفان سوري را به مانع تراشي در مسير گفتگوها و توقف خشونت در سوريه متهم مي كند.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل اولويت را يافتن راه حل سياسي براي بحران سوريه دانستند و اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه نيز بر لزوم راه حل سياسي تاكيد كرد.
وزرای خارجه اتحاديه اروپا همچنين تاکید کردند که راه حل نظامی در سوریه مطرح نیست، اما وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تجهیز مخالفان سوری به سلاح شد.

لوران فابیوس که از حامیان سفت و سخت شورشیان مسلح در سوریه است، گفت: به نظر مي رسد موضوع رفع ممنوعيت سلاح بيشتر مطرح خواهد شد؛ زيرا ما شاهد نبود موازنه بين نظامیان بشار اسد و ائتلاف ملي سوري - شورشیان مسلح- هستيم، بشار اسد به سلاح هاي قوي مجهز است که منبع آن ايران و روسيه هستند اما مخالفان چنین سلاح هایی را ندارند.
ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در سايه نبود راه حل سياسي گفت: ما بايد به افزايش حمايت خود از مخالفان سوري ادامه دهيم. در اين چارچوب، انگليس تصميم گرفته است كه جلقيه هاي ضد گلوله و خودروهاي زرهي براي مخالفان مسلح در سوريه ارسال كند.
اما ساير وزيران امور خارجه از جمله ارل بيلت وزير خارجه سوئد بار ديگر بر مخالفت کشور خود با ارايه تجهيزات نظامي به مخالفان سوري و اهميت ايجاد راه حل سياسي براي بحران سوريه تاكيد كردند.
گيدو وستروله وزير خارجه آلمان نيز كاهش تحريم هاي اقتصادي اعمال شده عليه سوريه را با هدف كمك به مخالفان براي بازسازي مناطق تحت كنترل خود بويژه در شمال و شرق اين كشور پيشنهاد كرد.
ديديه ريندرز وزیر خارجه بلژیک بدبيني و نگراني خود را از ادامه يافتن بي نهايت درگيري ابراز داشت و گفت كه برخلاف "نظام سوريه و تندروها" فقط ميانه روها مسلح نيستند.
اين درحالي است كه سليم ادريس رئيس "ستاد ارتش آزاد سوريه" روز چهارشنبه در بروكسل از كشورهاي غربي خواسته بود كه مخالفان سوري را به سلاح و مهمات تجهيز كنند.

درخواست این سرتیپ فراری ارتش سوریه در حالی صورت می گیرد که روزانه ده ها تن انواع و اقسام سلاح و مهمات از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می شود و بیشتر گروه های مسلح به تجهیزاتی مجهز هستند که برخی از ارتش های منطقه نیز آن را در اختیار ندارند که از جمله آنها باید به سلاح های تک تیراندازی اشاره کرد که تنها نیروهای ناتو از آن استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها