گرمی عجیب روابط اخوان مصر با واشنگتن

گرمی عجیب روابط اخوان مصر با واشنگتن
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 11:00

العالم - سفیر پیشین مصر در آمریکا می گوید در 38 سال گذشته هیچ یک از وزیران خارجه مصری را به کاخ سفید راه ندادند، اما یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر ماه گذشته در کاخ سفید به تنهایی با اوباما دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،" نبیل فهمی" سفير پيشين مصر در واشنگتن در یک گفت و گوی تلویزیونی تاكيد كرد كه طي 38 سال گذشته هيچ يك از وزيران خارجه مصر موفق نشده اند به تنهایی با رئيس جمهور آمريكا در کاخ سفید دیدار کنند اما "عصام الحداد" از رهبران ارشد اخوان المسلمين و معاون رئيس جمهور مصر در امور خارجه در ماه دسامبر با اوباما در كاخ سفيد ديدار و گفتگو کرد.

فهمی افزود: آخرين وزير خارجه مصري كه به تنهايي با رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد دیدار کرد، اسماعيل فهمي بود كه اين حادثه قابل توجه و بي گمان داراي معاني مشخصي است.

سخنان سفير مصري نشان مي دهد كه روابط بسيار مستحكمي بين آمريكا و اخوان المسلمين مصر شكل گرفته است. با وجود اينكه روابط واشنگتن و قاهره در زمان رياست جمهوري حسني مبارك مستحكم بود، هيچ يك از وزيران امور خارجه اين كشور در زمان او موفق نشدند با روساي جمهوري آمريكا در كاخ سفيد ديدار كنند مگر به همراه رئيس جمهور مصر.
اين موضوع نشان مي دهد كه عصام الحداد در سايه حكومت اخوان المسلمين موفق به انجام كاري شد كه وزيران امور خارجه مصر طي 38 سال نتوانسته بودند انجام دهند، به همین علت گروه های سیاسی فعال در مصر دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را تحریم کردند و دولت این کشور را متهم به حمایت بی چون و چرا از اخوانی های حاکم نمودند.

پربیننده ترین خبرها