عبور ناوهای اسرائیل از کانال سوئز با پرچم این رژیم

عبور ناوهای اسرائیل از کانال سوئز با پرچم این رژیم
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 11:56

دولت مصر براي اولين بار از زمان تاسيس رژيم جعلي اسرائيل به كشتي‌هاي جنگي آن اجازه داد تا با پرچم این رژیم از كانال سوئز عبور كنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مصر در زمان جمال عبدالناصر به كشتي‌هاي اسرائيلي اعم از نظامي و غيرنظامي اجازه عبور از كانال سوئز را نمي‌داد؛ با وجود اينكه اين كانال بين‌المللي است و قوانين بين‌المللي درباره آن صدق مي‌كند.
بعد از امضاي توافقنامه سازش كمپ ديويد، انور السادات به كشتي‌هاي جنگي اسرائيلي اجازه داد كه از كانال سوئز عبور كنند اما بعد از اينكه پرچم اين رژيم را روي كشتي‌ها پايين بياورند به گونه‌اي كه پرچم رژيم اسرائيل از زمان ورود كشتي‌ها به كانال سوئز تا زمان خروج از آن خواه از سمت شمال به جنوب يا بالعكس ديده نشود.
در بیشتر اوقات يك قايق گشتي مصري از زمان ورود كشتي‌هاي اسرائيلي تا زمان خروج آنها از كانال سوئز آنها را همراهي مي‌كند به گونه‌اي كه كشتي اسرائيلي تحت نظارت است تا هرگونه اقدام تهديد كننده امنيت ملي مصر را مرتكب نشود و اين رويكرد تاكنون اعمال مي‌شد؛ حتي در دوره رژيم مبارك كه بیشترین وفاداري را به رژیم صهیونیستی داشت.
اما با ریاست جمهوری محمد مرسی، به اسرائيلي‌ها ابلاغ شد كه كشتي‌هاي جنگي اسرائيلي مي‌توانند از كانال سوئز عبور كنند؛ بدون اينكه مجبور باشند پرچم اين رژيم را در عرشه كشتي‌ها پايين بياورند!!
اولين مورد ثبت شده عبور كشتي‌هاي جنگي اسرائيل با پرچم این رژيم در ماه مارس سال 2012 و دومين مورد در ماه اكتبر و سومين مورد نيز دو روز پيش بود.

پربیننده ترین خبرها