توسط انقلابیون بحرینی صورت گرفت:

محکومیت انتخاب فرزند حاکم به معاونت نخست وزیر

محکومیت انتخاب فرزند حاکم به معاونت نخست وزیر
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 12:10

جنبش ياران انقلاب 14 فوريه انتصاب سلمان بن حمد فرزند حاکم مجمع‌الجزایر بحرين به عنوان معاون نخست وزير را رد كرده و اين گام را نشانه‌ای از استبداد و انحصار مطلق خاندان حاكم بر اين كشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حاکم جزایر بحرين روز دوشنبه در فرماني امير سلمان وليعهد را به عنوان معاون نخست وزير انتخاب كرد.
نخست وزير که عموي پادشاه است و از سال 1971 تاكنون به مدت 42 سال و بدون برگزاري هيچ انتخاباتي و نقش مردم در آن سمت نخست وزيري بحرين را برعهده دارد؛ طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری را در جهان بر عهده دارد.
به اين ترتيب سلمان به سمت معاونت سلمان آل‌خليفه عمومي پدرش كه نخست وزير است منصوب شد.
اين درحالي است كه تظاهرات در بحرين براي آماده كردن زمينه براي «اعتصاب كرامت 2» كه قرار است كه روز پنج‌شنبه برگزار شود آماده مي‌شود. روز پنج شنبه آينده سالگرد ورود نيروهاي اشغالگر سعودي به مجمع‌الجزایر بحرين است.
تظاهركنندگان در مناطق سنابس، ستره، الدراز و ديگر مناطق با برگزاري تظاهرات خواستار قصاص خون شهدا و خروج اشغالگران سعودي از كشورشان و مجازات جنايتكاران هستند. تظاهركنندگان همچنين خواستار آزادي بازداشت شدگان و در صدر آنها نبيل رجب فعال حقوق بشر اين كشور هستند.
به گزارش العالم، برخی از کارشناسان بر این باور هستند که این انتخاب از سر ناچاری بوده و حاکم بحرین می داند که با نخست وزیری عموی کهنسالش که اصلی ترین عامل سرکوبی قیام مردم است در مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و این انتخاب شاید در راستای کم کردن تدریجی قدرت نخست وزیر و برکناری نهایی وی باشد چرا که بر خلاف باور حاکم بحرین و متحدان سعودی و غربی آنها بعد از گذشت دو سال از سرکوب مردم خواستار اصلاحات، نه تنها اعتراضات کم نشده، بلکه بر دامنه آن نیز افزوده شده است و همین مساله باعث فشار بیش از اندازه ای بر گروه اقلیت حاکم شده است.
این تحلیل در حالی ارائه می شود که برخی آن را خوشبینانه دانسته و بر این باور هستند که رژیم اشغالگر سعودی به به هیچ عنوان نخواهد گذاشت که رژیم حاکم تن به اصلاحات داده و درخواست های مردم معترض را بپذیرد.

پربیننده ترین خبرها