هشدار نسبت به دخالت خارجی در عراق

هشدار نسبت به دخالت خارجی در عراق
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 12:47

العالم، بغداد - یکی از رهبران جریان صدر عراق، جناح العراقیه را به کسب حمایت های خارجی برای اخلال در نظام سیاسی این کشور متهم کرد.

" شيخ طلال الساعدي" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، درخواست "اسامه النجيفي" رئيس پارلمان عراق از وزيران جناح العراقيه برای خروج از دولت را اخلال در فرايند سياسي كشور دانست و گفت: عراق در شرايط حساسي قرار دارد و احزاب دچار دودستگي شده اند.

عضو ارشد جریان صدر عراق از گروه هاي سياسي خواست منافع حزبی را رها کنند و منافع ملی و مردمی را در نظر بگیرند.

الساعدی با اشاره به تلاش های گسترده برای سلب اعتماد از دولت نوری المالکی از چند ماه پیش تاکنون، گفت: پیش از این درباره بودجه "پیشمرگ های کرد" ( شبه نظامیان وابسته به دولت محلی کردستان عراق) بین دولت مرکزی با منطقه کردستان توافق شده بود و نباید این موضوع را وارد کشمکش های سیاسی کرد، چون ارتباط مستقیمی با امنیت مردم دارد.

وی خواستار حل و فصل اختلافات سیاسی در پای میز مذاکره برای مقابله با چالش ها و دخالت های خارجی شد و افزود: تداوم اعتراضات در برخی از مناطق عراق که جنبه سیاسی به خود گرفته است، زمینه را برای دخالت های خارجی در عراق مهیا می کند.

الساعدي تاكيد كرد: در شرايطی كه عراق با چالش هاي مختلفي مواجه است و دخالت هاي بيگانه در كشور وجود دارد، باید اختلافات سياسي كنار گذاشته شود و مشكلات در پاي ميز مذاكره حل و فصل شود.

عضو ارشد جریان صدر عراق درباره تداوم اعتراضات در برخی از استان های این کشور یادآور شد: در این تظاهرات خواسته ها و مطالبات برحقی مطرح شد که دولت عراق آنها را برآورده کرد، اما ادامه دادن به این تظاهرات، زمينه را براي دخالت بيگانگان مهيا مي كند.

الساعدي افزود: خروج وزرای جناح العراقيه از دولت مشکلی را حل نخواهد کرد.

ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی از مخالفان سرسخت دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق است.

11-19:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها