همکاری صهیونیستها با غرب و برخی اعراب ضد سوریه

همکاری صهیونیستها با غرب و برخی اعراب ضد سوریه
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 18:13

معاون وزير اطلاع رساني سوريه با اشاره به همكاري رژيم صهيونيستي با غرب و برخی كشورهاي عربي براي تخريب سوريه گفت، این رژيم از سوريه و هر كشور و طرفی كه سلاح مقاومت به دست بگيرد واهمه دارد.

"خلف المفتاح" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: غرب و صهيونيست ها و برخي سران عرب با همكاري يكديگر براي تخريب و تضعيف سوريه تلاش مي كنند، چنين اقدامي فقط به نفع رژيم صهيونيستي است زيرا اين رژيم تنها ذينفع تحولات سوريه است و تخريب سوريه و تضعيف مقاومت منافع صهيونيست ها را تأمين مي كند.

المفتاح به اختلاف نظر كشورهاي غربي درخصوص مسلح كردن مخالفان سوري اشاره و خاطرنشان كرد: در اين خصوص موضع آلمان به موضع روسيه نزديك تر است و مواضع انگليس و فرانسه همسو با موضع آمريكا است.

وي افزود: ما هم اكنون شاهد تغييراتي در مواضع كشورهاي غربي هستيم به طوري كه همه طرف هاي دخيل در بحران سوريه معتقدند كه دامنه تروريسم و خشونت در سوريه احتمالا به اروپا نيز خواهد رسيد بنابراين از كشيده شدن دامنه تروريسم و خشونت به اروپا نگران هستند .

معاون وزير اطلاع رساني سوريه اظهار داشت: اروپا در تحولات منطقه نقش دارد ولي از گرفتار شدن خود به پديده تروريسم نگران است زيرا فقط به فكر منافع خود و تأمين امنيت رژيم صهيونيستي است و اهميتي به سوريه نمي دهد و كشورهاي اروپایي اگر احساس كنند كه خطري رژيم صهيونيستي را تهديد مي كند، فورا دست به كار مي شوند ولي اگر درگيري هاي سوريه فقط منحصر به محدوده اين كشور شود ، هيچ اقدامي انجام نمي دهند. 

المفتاح به تناقضاتي مانند درخواست كشورهاي اروپایي براي مسلح كردن مخالفان سوريه و درخواست الاخضر الابراهيمي، نماينده سازمان ملل در امور سوريه،براي حل مسالمت آميز بحران سوريه اشاره كرد و گفت : الابراهيمي مي داند كه راه حل مسالمت آميز بهترين راه حل بحران سوريه است ولي مشكل اينست كه این موضوع به عنوان بهترين راه حل به صورت رسمي اعلام نمي شود.

وي تصريح كرد: الابراهيمي نيز برخي مواقع مواضع دوگانه اي اتخاذ مي كند در حالي كه بايد فقط بر راه حل مسالمت آميز تأكيد نمايد و از اروپا و اتحاديه عرب بخواهد كه راه حل مسالمت آميز را به عنوان تنها راه حل بحران سوريه درپيش بگيرند.
المفتاح گفت: راه حل نظامي هيچ نتيجه اي به همراه نخواهد داشت بلكه اثراتی منفی بر امنيت منطقه و جهان دارد.

Mn 10:38  12

پربیننده ترین خبرها