تأکید جعفري بر روابط راهبردي با كردها و العراقيه

تأکید جعفري بر روابط راهبردي با كردها و العراقيه
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 14:07

رئيس ائتلاف ملي عراق بعد از ديدار با نخست وزیر و رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور، بر روابط راهبردي با كردها و فهرست العراقيه تاكيد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، ابراهيم جعفري دیشب پس از دیدار با نوري مالكي و عمار حكيم و گفت وگو درباره تحولات عراق و اوضاع منطقه، بر ائتلاف راهبردي با كردها و فهرست العراقيه تاكيد كرد و خواستار ادامه روابط با همه گروهها شد.

ابراهيم جعفري در بيانيه اي كه پس از ديدار با نوري المالكي و عمار الحكيم در دفترش در بغداد منتشر شد، گفت: در این نشست تحولات عراق و مسائل مربوط به اوضاع منطقه بررسي شد.

جعفري افزود: در اين نشست بر وظیفه دولت در اجراي قانون اساسي و حفظ امنيت در كشور و همچنین ائتلاف هاي راهبردي با گروههاي سياسي و گروههاي سياسي در فهرست العراقيه تاكيد شد.

در این بیانیه آمده است: در عراق همه شخصيت هاي ملي سهيم هستند، و اركان اساسي در ساخت دولت به شمار مي روند، پارلمان خانه ملت است و دولت پناهگاه و بازوي اين ملت.

ابراهيم جعفري همچنین درخواست كرد روابط خوب بين همه گروهها ادامه يابد و عراق به طور كلي بر اوضاع منطقه اي و همچنين اوضاع همسايگان اشراف داشته باشد،  تا عراق با توجه به عهده دار بودن ریاست سران اتحادیه عرب با قدرت راه خود را طي كند.

رئيس ائتلاف ملي عراق خاطرنشان کرد: همه فرزندان عراق از ما مي خواهند كه اين وحدت را حفظ كنيم و به طور متوازن با آن تعامل داشته باشيم.

وي گفت: بين اقدام دولت به اجراي قانون و بين تحقق خواسته ها و حفظ روابط برادرانه با همه شركاي خود به طور يكسان با شخصيت هاي كرد و شخصيت هاي عربي سني، تناقضی وجود ندارد.

ابراهيم جعفري تأکید کرد: پايه هاي كشور عراق با اين مفهوم تحكيم مي شود، اما در خصوص ائتلاف ملي هر از گاهي به ديدار با يكديگر براي گسترش دامنه گفت وگو و زير نظر گرفتن اوضاع از نزديك ادامه خواهيم داد؛ و از ملاحظات برادرانمان استفاده خواهيم كرد.

بنابراين گزارش، ابراهيم جعفري ديروز سه شنبه به طور جداگانه با صالح المطلك معاون نخست وزير و احمد چلبي رئيس كنگره ملي درباره اوضاع سياسي عراق و پيشبرد روند سياسي گفتگو كرد.

وزراي كرد جلسه هيئت وزيران را كه روز سه شنبه برگزار شد ، تحريم كردند و برهم صالح از رهبران اتحاديه ميهني كردستان تاكيد كرد كردها هنوز تصميم به خروج از دولت نگرفته اند و فقط اوضاع را زير نظر دارند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها