سوریه: اروپا دچار بحران اخلاقی است

سوریه: اروپا دچار بحران اخلاقی است
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 15:14

دمشق (العالم) معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه بررسی موضوع ارسال سلاح به این کشور در اتحادیه اروپا را بیانگر بحران اخلاقی این اتحادیه و بی توجهی آن به خون مردم سوریه دانست.

"خلف المفتاح" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: موضع کشورهای اروپایی در چارچوب اتحادیه اروپا یکپارچه است و این اتحادیه اعلام کرده که اجازه می دهد سلاح در اختیار مخالفانی که از آنها به عنوان "معتدل" یاد می کند، گذاشته شود؛ اما نگران آن است که این سلاح به دست گروههای افراطی بیفتد.
وی افزود: این بدان معنی است که اتحادیه اروپا با کشتار مشکلی ندارد. بلکه مشکل آن با ماهیت کسانی است که کشتار را انجام می دهند و این نشان دهنده بحران اخلاقی در این اتحادیه و روا بودن کشتار شهروندان سوریه از دیدگاه اتحادیه اروپاست.

المفتاح خاطرنشان کرد: فراخوان برای مسلح کردن مخالفان نشان دهنده دوگانگی در دیدگاه ها و توهین به خون شهروندان سوریه است؛ این امر باعث ایجاد مسئولیت های اخلاقی و قانونی برای همه مدعیان حقوق بشر، آزادی ملت ها و دفاع از مظلومان خواهد شد.
وی تأکید کرد: اتحادیه اروپا در پی آن است تا به طور همزمان دو نقش را ایفا کند. زیرا از یک سو مدعی حمایت از راه حل سیاسی است و از سوی دیگر موضوع ارائه سلاح به مخالفان را مطرح می کند. حال باید پرسید، آیا هیچ گونه سلاح غیرجنگی وجود دارد که اروپا مدعی ارائه آن به تروریست ها است؟
خلف المفتاح اظهار داشت: اتحادیه اروپا از ابتدای بحران سوریه مواضعی اتخاذ کرده است که براساس آن در پی مجازات مردم سوریه با استفاده از روش های مختلف از جمله تحریم های اقتصادی است؛ این تحریم ها زیان فراوانی به مردم سوریه وارد کرده است و یکی از عوامل به وجود آمدن بحران انسانی در سوریه، تحریم های مذکور هستند.
المفتاح تأکید کرد: سلاح باعث طولانی شدن بحران سوریه می شود و اراده سیاسی اروپا مبنی بر تلاش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران مذکور تاکنون تحقق نیافته است؛ زیرا اروپایی ها هنوز هم در رسانه ها از راه حل سیاسی سخن می گویند. اما در پشت پرده از راه حل نظامی و تروریست ها حمایت می کنند؛ علاوه بر این حتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز بدون چراغ سبز کشورهای اروپایی اقدامی نمی کنند.
وی افزود: عده ای در پشت پرده در تلاش هستند و برخی نیز در خط مقدم قرار دارند؛ اما بازیگران اصلی کم کم در حال ظاهر شدن هستند.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در دستیابی به توافق در زمینه مسلح کردن مخالفان سوری ناکام ماندند؛ این در حالی است که اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در نشست وزرای مذکور با رد هر گونه راه حل نظامی برای بحران سوریه، خواستار اقدام سریع برای به نتیجه رسیدن راه حل سیاسی برای بحران مذکور شدند.
AM - 12 - 22:25

پربیننده ترین خبرها