مقام فلسطینی:

فلسطینیان در مسیر امنیت لبنان حرکت می کنند

فلسطینیان در مسیر امنیت لبنان حرکت می کنند
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 17:30

العالم - فرمانده ˈنيروهاي امنيت ملي فلسطين در لبنان با تاکید بر این که فلسطینیان در چالش های این کشور دخالت نمی کنند، گفت: فلسطینیان در مسیر امنیت و ثبات لبنان حرکت می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "صبحي ابوعرب" در مصاحبه اي مطبوعاتي با اشاره به استقبال لبنان از پناهجويان فلسطيني از سال 1948 ميلادي تاكنون، گفت: اردوگاه هاي فلسطيني لبنان هيچ گاه در مسير تأمين امنيت لبنان مانع تراشي نکرده اند.

 اظهارات ابوعرب به دنبال اخبار منتشره  برای برهم زدن امنيت اردوگاه هاي فلسطيني در لبنان، بويژه اردوگاه "عين الحلوه" در شهر جنوبي صيدا، از سوی احمد الاسير (شيخ سلفي) و طرفداران وی صورت گرفت.

"منير المقدح" يكي از مسئولان جريان فلسطيني "فتح" در لبنان نیز در سخنانی، با اشاره به بيانيه طرفداران احمد الاسير (شیخ سلفی ضدمقاومت که از سوی قطر حمایت مالی می شود) در خصوص ایجاد تنش در این اردوگاه عین الحلوه این موضوع را تقبیح کرد.

 تمامی گروه هاي رسمي و معتبر فلسطيني اردوگاه عين الحلوه نيز با نفي وجود گروهي موسوم به طرفداران احمد الاسیر در اردوگاه عین الحلوه، هرگونه همكاري با اين گروه از سوی فلسطینیان را رد كردند.

طي روزهاي اخير درگيري هاي مسلحانه ميان طرفداران جنبش فتح و گروه هاي سلفي موسوم به "فتح الاسلام" و "جندالشام" نزدیک به القاعده در اردوگاه عين الحلوه در شهر صيدا روی داده است.

طي درگيري هاي دو روز گذشته در اين اردوگاه، يك نفر كشته و نزديك به 20 نفر زخمي شده اند.

از ميان 12 اردوگاه فلسطيني لبنان، اردوگاه عين الحلوه شاهد وقوع بيشترين تعداد درگيري ها و تنش هاي مذهبي و سياسي در سال هاي اخير بوده است.

 

پربیننده ترین خبرها