توسط آمریکا، قطر و با نقش آفرینی اردن صورت گرفت

هزینه میلیاردی برای ترتیب واحد تبلیغات شورشیان سوریه

هزینه میلیاردی برای ترتیب واحد تبلیغات شورشیان سوریه
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 22:03

خبرگزاری آسیا به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد برخی سازمان ها و نهادهای آمریکایی، انگلیسی و اردنی، در آموزش کادر اطلاع رسانی که به نفع تروریست ها در سوریه فعالیت می کنند، دست داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اسناد ثابت می کند اردن در عملیات آموزش و آماده سازی این تیم تبلیغاتی که نتایج بسیار خوبی برای گروه های مسلح فعال درسوریه داشته، بیشترین نقش را ایفا کرده است.
این اسناد در حقیقت مهر تاییدی است بر مسئله دست داشتن غربی ها در فراهم  کردن زمینه ناآرامی های سوریه و تبدیل این ناآرامی ها به جنگ مسلحانه ویرانگر در این کشور.

به عقیده ناظران، آمریکا میلیاردها دلار صرف آموزش اعضای تیم های فعال در زمینه انقلاب های عربی کرده است و هزاران نفر از این افراد برای گذراندن دوره های آموزشی به واشنگتن، صربستان، بیروت، استانبول، برلین، پاریس و نیویورک رفته اند.

منابع آگاه در این زمینه در گفت وگو با خبرگزاری "آسیا" حتی به مراکزی اشاره کرده اند که در آموزش جوانان دختر و پسر که برخی وابسته به اخوان المسلمین هستند، نقش داشته اند و دکتر سعد الدین ابراهیم فعال سیاسی و متحد واشنگتن نیز در گفت وگویی مطبوعاتی، متحدان آمریکایی خود را به هزینه کردن یک میلیارد و 600 میلیون دلار در طول 10 سال اخیر برای آموزش اخوان در مراکز آمریکایی متهم کرده است.
برخی از این مراکز که در آن گروه های اطلاع رسانی و رسانه ای وابسته به شورشیان مسلح سوریه و دیگر جریان های اطلاع رسانی اخوان آموزش دیده اند، عبارت است از:
فريدوم هاوس در نيويورك
مرکز اوتوبور در صربستان
مرکز اسکای نیوز در بیروت
مراکز متعدد در امان پایتخت اردن که با بودجه آمریکا اداره می شود.
مرکز آزادی روزنامه نگاری در دوحه
مرکز صلح آمریکا
مرکز اوستن آلمان و شاخه آن در استانبول

 

 

پربیننده ترین خبرها