بازداشت یک سرکرده جبهه النصره در عراق

بازداشت یک سرکرده جبهه النصره در عراق
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 22:35

العالم - یک منبع امنيتي عراق از بازداشت چند عنصر گروه تروريستي جبهه النصره از جمله يك سركرده این گروهک در عراق خبر داد.

به گزارش خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاري عراقي "نهرين نت"، يك منبع امنيتي آگاه عراق گفت: نيروهاي امنيتي این کشور پس از دريافت اطلاعات دقيق، چند تروريست را در استان الانبار در غرب عراق بازداشت كردند که يكي از اين بازداشت شدگان، "ابودجانه المهاجر" از سركردگان گروه تروريستي جبهه النصره است.
بنا به اعلام اين منبع، اين سركرده تروريست، در بازجويي، اطلاعات مهمي درباره گروه ترویستی جبهه النصره و عناصر آن و همچنین مواضع استقرار اين گروهک در عراق و ذكر اسامي شخصيت هاي سياسي و عشيره اي حامي جبهه النصره و حمايت هاي مالي و غيره آن ها پرداخت.
اين تروريست وابسته به جبهه النصره از طرحي تروريستي براي حمله به مراکز ایست و بازرسی و ارتش عراق در منطقه الانبار با استفاده از خودروها و كاميون هاي بمب گذاري شده خبر داد و گفت: هدف از اين طرح نابودی مراکز ايست و بازرسي در الانبار و كشتن نیروهای آن بوده است.

جبهه تروريستي النصره ، با توزيع اعلاميه هايي هشدار دهنده درميان اين مراکز ايست بازرسي، از نظاميان و نيروهاي پليس مستقر در اين مراکز، خواسته است تا براي اينكه كشته نشوند، اين مراكز را ترك كنند.
تروريست بازداشت شده در اعتراف هاي خود گفت که قرار بود اين عمليات از روز پنج شنبه (فردا) شروع شود اما تدابير امنيتي پيشگيرانه نیروهای امنیتی و پلیس عراق از اقدام آنها جلوگیری کرد.

اين درحاليست كه شهر بغداد پايتخت عراق روز گذشته صحنه چندين عمليات ترور از جمله با سلاح هاي صداخفه كن بود و در اين حملات هفت نفر از جمله راننده وزير بهداشت عراق و دو نفر از كارمندان وزارت بازرگاني و بهداشت و سه نيروي پليس عراق كشته شدند.

 


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها