ناخرسندی فلسطینی ها از سفر اوباما به مناطق اشغالی

ناخرسندی فلسطینی ها از سفر اوباما به مناطق اشغالی
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 08:04

العالم - مردم فلسطین با ابراز ناخرسندی از سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی فلسطین ، این سفر را در راستای تقویت بیش از پیش منافع رژیم صهیونیستی می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم  به نظر می رسد ساکنان کرانه باختری از سفر قریب الوقوع باراک اوباما به سرزمین های اشغالی در 22 ماه جاری زیاد خرسند نیستند و از طریق ارسال ده ها پیام و انجام فعالیت های و برنامه های مختلف، اعتراض خود را نسبت به این سفر نشان داده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش کرد، گروه های از جوانان فلسطینی خود را آماده برگزاری تظاهرات هایی برای تحریم سفر قریب الوقوع اوباما به رام الله کرده اند، همین گروه ها در اعتراض به سفر احتمالی "شاور موفاز" وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نیز تظاهرات های گسترده ای را برگزار کردند.

کمپین " فلسطینیان مدافع کرامت" خواستار تحریم سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی و مخالفت با آن شده اند و معتقدند که این کاملا ساده لوحانه است که کسی گمان کند که سیاست های آمریکا در قبال دشمن صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تغییر کرده است و به هیچ وجه دل بستن به آمریکا مثمر ثمر نبوده و نخواهد بود و این کاملا واضح و آشکار است که هدف از این سفر آغاز دور تازه ای از مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و دشمن صهیونیستی است که دیگر ملت فلسطین از این مذاکرات بی نتیجه به ستوه آمده اند.

به گفته این کمپین، سفر اوباما به منطقه 3 هدف اساسی را دنبال می کند: نخست تقویت مناسبات آمریکا و رژیم صهیونیستی و کاستن از فشارهای وارد شده بر این رژیم که هم اکنون در عرصه های بین المللی کاملا منزوی شده است. دومین هدف فرونشاندن خشم و غضب فلسطینیان به منظور اعلام همبستگی با اسرای قهرمان است و سوم  تلاش بری بقای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری تا مدت های طولانی است، به گونه ای که هم اکنون پیوند و ارتباط آن با ملت روز به روز کم رنگ تر و ضعیف تر می شود و تنها در حد دلارهایی است که این تشکیلات از کشورهای مختلف دریافت می کند و کارمندان کرانه باختری در حد بسیار کم و ناچیزی از آن برخوردار می شوند.

پس از آنکه شعاری تحت عنوان "اوباما تلفن همراهت را با خود به رام الله نیاورظف زیرا اینجا به اینترنت دسترسی نخواهی داشت و در سرزمین های اشغالی نمی توانی از خدمات 3G بهره مند شوی" در فضای مجازی و بر روی سایت های اینترنتی منتشر شده بود، هم اکنون این جملات به شعارهای فلسطینیان در خیابان های رام الله تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی از ارائه مجوز به شرکت های تلفن همراه فلسطینی به منظور فعال سازی خدمات 3G به دلایل به اصطلاح امنیتی امتناع می ورزد، این در حالی است که تشکیلات خودگردان توافقنامه ای را با این رژیم به امضا رسانده بود و به موجب آن فلسطینیان حق برخورداری از این سیستم را دارند و همانگونه که مشخص است این رژیم بر تمامی گذرگاه های سیطره دارد و از ورود هرگونه سیستم ارتباطی پیشرفته ای به سرزمین های اشغالی جلوگیری می کند.

ماهر علاونه، یکی از جوانانی که شعار مذکور را در سایت های "فیسبوک" و "السفیر" منتشر کرده است، خاطر نشان کرد که این پیامی بسیار کوتاه و ساده برای اوباما است تا وی در جریان اوضاع سخت و ناگواری که فلسطینیان به دلیل اشغالگری رژیم صهیونیستی از آن رنج می برند، قرار گیرد.

جوانان فلسطینی با انتشار پیام دیگری در فضای مجازی از اوباما خواستند 2 ساعت قبل از زمان برگزاری نشست ویژه اش در رام الله در این شهر حاضر شود، زیرا باید مدت زیادی در ایست بازرسی نظامی قلندیا در ورودی شهر رام الله منتظر باشد.

شهروندان فلسطینی همواره در این اردوگاه با مشکلات زیادی رو به رو می شوند که عمده ترین این مشکیلات ازدحام شدید و وقت گیر است و گاهی طی کردن تنها 500 متر در این ایست بازرسی بیش از دو ساعت به طول می انجامد.

همچنین جوانان فلسطینی در سومین پیام خود تحت عنوان "رنج و محنت های اسرای فلسطینی" از اوباما دعوت کردند تا از نظامیان رژیم صهیونیستی سوال کند که دلیل بازداشت محمد سباعنه، کاریکاتوریست فلسطینی از حدود یک ماه پیش و بدون هیچگونه اتهام یا محاکمه ای چیست.

لازم به ذکر است که آمریکا به عنوان مجازاتی علیه تشکیلات خودگردان به دنبال پذیرش فلسطین در سازمان ملل به عنوان دولت غیر عضو ناظر، کمک های مالی 200 میلیون دلاری خود را که قرار بود به این تشکیلات تقدیم کند، متوقف کرده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها