ابو مرزوق مطرح کرد :

آمریکا مانع تحقق آشتی ملی در میان فلسطینی ها

آمریکا مانع تحقق آشتی ملی در میان فلسطینی ها
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 09:53

العالم - معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که دلیل اصلی تعویق دیدار جنبش متبوعش با جنبش فتح که قرار بود 27 ماه فوریه گذشته در قاهره برگزار شود، نگرانی ها بر سر این مساله بود که زمینه برای انجام این دیدار در نتیجه اختلافات اخیر طرفین فراهم نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر موسی ابومرزوق در گفتگو با روزنامه "الرای" کویت خاطر نشان کرد که آمریکا تشکیلات خودگردان را تهدید کرده که در صورت ادامه گفتگوهای آشتی ملی با جنبش حماس، کمک 450 میلیون دلاری خود به این تشکیلات را متوقف خواهد کرد و کشورهای اروپایی را نیز به منظور توقف کمک های مالی خود به آن تحت فشار قرار خواهد داد.

ابو مرزوق در مورد تخریب تعدادی از تونل های مرزی به دست مراجع مصری خاطر نشان کرد که مساله تونل های در تمامی برنامه های سیاسی مطرح شده است و راه حل آن از آنچه فکر می کنند بسیار ساده تر است، بدین گونه که باید گذرگاه زمینی رفح همانگونه که به روی تردد اشخاص باز است، برای انتقال کالا نیز بازگشایی شود، زیرا کسانی که هم اکنون از این گذرگاه استفاده می کنند، برای کالاهای خود مشتری پیدا نمی کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده سفر خود به منطقه را آغاز خواهد کرد و قرار است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیدار کند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها