خرید زمین در استان بابل برای آموزشگاه تروریست ها

خرید زمین در استان بابل برای آموزشگاه تروریست ها
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 11:40

العالم - نماینده پارلمان عراق فاش کرد که گروههای مسلح تروریست با خرید بخش قابل توجهی از زمین های شمال استان بابل درصدد تبدیل آن به آموزش عناصر خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "علی شبر"  نماینده فراکسیون المواطن در پارلمان عراق از استان بابل گفت : اوضاع امنیتی بسیار حساس شده زیرا اطلاعات جدید ثابت می کند برخی از گروه های مسلح تروریست، با خرید اراضی در شمال، قصد دارند آن را به پایگاه های نظامی برای آموزش عناصر مسلح تبدیل و از آن ها برای زمینه سازی عملیات تروریستی در استان بابل و دیگر مناطق استفاده کنند.

شبربا درخواست برای اتخاذ تدابیر امنیتی دراین زمینه، افزود: طرف های درگیر در این ماجرا، برخی از کشتزارها را به اماکن ساخت و انبار کردن سلاح و مهمات تبدیل کرده اند.

درهمین حال در پی شدت گرفتن پدیده اقدامات تروریستی و کوچاندن مردم و بمب گذاری منازل در مناطق مختلف شمال بابل، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در این منطقه مستقر شدند.

"حسن فدعم الجنابی" مشاورامنیتی استانداری بابل  نیز درباره خلاء امنیتی مناطق شمال استان هشدار داد و گفت: این مناطق به پناهگاهی امن برای بسیاری از گروه های مسلح و سازمان القاعده تبدیل شده است.

وی در گفت و گو با خبرگزاری السومریه نیوز خاطر نشان کرد: گروه های مسلح، مناطق شمالی را به شکل وحشتناکی ویران کرده و با مستقر شدن در آن ، خسارت های جانی و مالی فراوانی به مردم تحمیل کرده اند.

الجنابی با متهم کردن عثمان الغانمی فرمانده امنیتی فعلی استان به بی کفایتی، خواستار اقدام جدی دولت برای تسلط بر مناطق ناآرام بابل و گسترش نفوذ نیروهای امنیتی و نظامی در این مناطق شد.

از سرگیری تهدیدهای گروه های مسلح سبب شده است خانواده های ساکن مناطق شمالی استان بابل که مردان خود را در حملات گروه های مسلح از دست داده اند، زنان را برای نگهبانی شبانه از دیگر اعضابه کار گیرند.

" ام محمد " از ساکنان منطقه الاسکندریه می گوید: تروریست ها همه مردهای ما را کشته اند و جز زنان و کودکان کسی را بجا نگذاشته اند.
وی که همسر و سه تن از پسرانش را از دست داده، به السومریه نیوز گفت: جدیدا گروه های مسلح تروریست بار دیگر ما را تهدید کرده و به من پیام داده اند که از منطقه کوچ کنم.

به گفته شماری از ساکنان مناطق اسکندریه، جرف الصخر، مویلحه، البحیرات و الخضر که در شمال استان بابل واقع شده اند، بی توجهی دولت محلی و سازمان های امنیتی این استان سبب شده است شماری از گروه های مسلح و گروهک های تروریست از بی ثباتی به وجود آمده در کشور، برای از سرگیری فعالیت های خود سوء استفاده کنند.

"مرزه خضر" از ساکنان جرف الصخر در شمال استان بابل گفت: نیروهای امنیتی عهده دار تامین امنیت این منطقه، بسیار ضعیف و تعداد آن ها ناکافی است.

ناظران و کارشناسان، وضعیت پیچیده امنیتی در شمال بابل را ناشی از گستردگی و شرایط جغرافیایی صعب العبور می دانند که کنترل آن را دشوار می کند.

سازمان اطلاعات بابل، اخیرا از بازداشت یک گروهک تروریستی 12 نفره پرده برداشت که اعتراف کرده اند از برخی شخصیت هابا نفوذ از جمله " شیخ علی حاتم السلیمان " و " شیخ احمد ابوریشه " ، برای اجرای عملیات تروریستی در این مناطق پول گرفته اند.
استان بابل در جنوب بغداد پایتخت عراق از مرزهای شمال غربی به استان الانبار متصل است.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها