فرانسه و انگليس به مخالفان سوريه اسلحه مي دهند

فرانسه و انگليس به مخالفان سوريه اسلحه مي دهند
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 13:51

العالم- فرانسه اعلام كرد كه در صورت ادامه مخالفت اتحاديه اروپا ، پاريس و لندن خارج از چارچوب اتحاديه براي تحويل اسلحه به گروههاي مسلح تروریست در سوريه اقدام خواهند كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم ، لوران فابيوس امروز ( پنجشنبه ) اعلام كرد كه فرانسه و انگلستان از اروپايي ها خواهند خواست براي كمك به مخالفان در دفاع از خود ، ممنوعيت ارسال سلاح براي آنان را لغو كند.
پيش از اين نيز ديويد كامرون نخست وزير انگليس اعلام كرده بود كه در صورتي كه تقويت مخالفان به سقوط دولت اسد كمك كند ، لندن ممنوعيت اعلام شده از جانب اتحاديه اروپا براي تحويل ا سلحه به مخالفان سوريه را ناديده خواهد گرفت.
نشست آينده اتحاديه اروپا در ارديهبشت ماه سال آينده قرار است به بحث در باره موضوع ممنوعيت صدور اسلحه به سوريه براي تحويل به گروههاي مسلح تروريست اين كشور بپردازد ، ولي لندن و پاريس خواستار تسريع در برگزاري اين نشست شده اند.
وزير خارجه فرانسه اظهار كرد كه نمي توان در برابر به هم خوردن توازن در سوريه به سبب حمايت تهران و مسكو از نظام بشار اسد ، سكوت كرد .
ادعاي  كشورهاي اروپايي در باره ممنوعيت تحويل سلاح به مخالفان سوري در شرايط مطرح مي شود كه تاكنون مقادير قابل توجهي انواع سلاح هاي سبك و سنگين از طريق قطر ، عربستان ، تركيه و رژيم صهيونيستي به صورت مستقيم به تروريست هاي مسلح در سوريه تحويل داده شده و گروههاي تروريستي نيز از آن براي كشتار مردم و افراد غير نظامي و درگيري با نيروهاي سوريه استفاده مي كنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها