سوریه، مقصد تکفیری های دو آتشه انگلیسی

سوریه، مقصد تکفیری های دو آتشه انگلیسی
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 14:22

العالم - روزنامه انگلیسی اندیپندنت نوشت: درگیری های خونین در سوریه نسل جدیدی از تکفیری ها در انگلیسی به وجود آورده که سوریه را بهترین مقصد برای کوبیدن بر طبل جنگ می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، ایندیپندنت با انتشارگزارشی زیرعنوان "درگیری در سوریه نسل جدیدی از تکفیری‌های انگلیسی را تولید کرد" نوشت : درگیری‌های خونین در سوریه نسل جدیدی از تکفیری‌های انگلیسی را ایجاد کرد که سوریه را اولین مقصد خود برای "جهاد" قرار داده‌اند.
این روزنامه به نقل از سازمان‌های امنیتی گزارش کرد : سوریه جایگزین مناسبی برای پاکستان و سومالی و همچنین هدف نهایی " تندورهای تکفیری " شده که تلاش می‌کنند هر چه سریع‌تر جنگی به راه بیندازند؛ لذا سوریه را بهترین مکان برای تحقق هدف خود می‌دانند.
اینیپندنت می افزاید: این تحولات نگران‌کننده بازتابی از ظهور و قدرت گرفتن گروه‌های مسلح تندرو است که گفته می‌شود با تروریست های" القاعده" در سوریه ارتباط دارند و به کمک همین گروهک در میدان نبرد علیه نیروهای امنیتی دولت سوریه مشغول جنگ هستند.
این روزنامه تعداد تکفیری‌های انگلیسی که کشورشان را برای جنگ با نظام "بشار اسد" به مقصد سوریه ترک کرده‌اند، حدود صد نفر ارزیابی کرده و در عین حال نوشت که این تعداد در حال افزایش است.
ایندپندنت در ادامه تصریح کرد، این مسئله مشکلات حاد و بی‌سابقه‌ای را برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای غربی خلق کرده است.
علی رغم حمایت آشکار انگلیس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تروریست های مسلح در سوریه ، در گزارش روزنامه ایندیپندنت اشاره شده است که  سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی کشورهای غربی  تندروهای افراطی را که قصد کمک رساندن به معارضان مسلح سوریه را دارند، تحت تعقیب و مراقبت قرارمی دهند.
روزنامه ایندپندنت ادامه داد : مقامات انگلیسی نیروهای تندرویی که تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند را هنگام بازگشت از سوریه به اتهام‌های خاصی دستگیر کرده‌اند، این در حالی است که بیشتر این تکفیری‌های تندرو «با این توجیه که فعالیت‌هایی خارج از قانون انجام نداده‌اند»(!) در انگلیس مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها