فرانسه با پول قطر از تروریست ها حمایت می کند!

فرانسه با پول قطر از تروریست ها حمایت می کند!
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 21:09

نماينده پارلمان سوريه تاكيد كرد كه اصرار فرانسه براي مسلح كردن معارضان به دليل تحت فشار بودن اين كشور از سوي قطر بعد از عقد توافقنامه اي ميان دوحه و پاريس و سرمايه گذاري عظيم قطر در فرانسه است.

شريف شحاده روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: علاوه بر توافق فرانسه و قطر براي حمايت مالي و نظامي از معارضان سوري، فرانسه و همچنين انگليس از سابقه استعماري برخوردار هستند و لذا مي كوشند با حمايت گروههاي مسلح در سوريه دوباره به صحنه بازگردند.
عضو پارلمان سوريه اظهار داشت: با نگاهي به قضاياي متعددي كه فرانسه و انگليس در گوشه و كنار دنيا در آن دخيل بوده اند مي توان به اين نكته پي برد كه آنها بعد از اعمال فشار به دولتهايي كه برخلاف خواسته هايشان عمل كنند، از معارضان حكومتي در اين كشورها حمايت مي كنند.
نماینده سوری تصریح كرد: اگر فضا براي گفت وگو مهيا شود انگليس و فرانسه عقب نشيني مي كنند و صحنه را براي گفت وگوي ملي با نظارت روسيه و امريكا خالي خواهند كرد.
شحاده افزود: روسيه قدرت بزرگي در جهان است كه وقتي تصميمي بگيرد آن را به نتيجه خواهد رساند و اين روزها تا حد توان براي عملي شدن توافقنامه ژنو مي كوشد.
وي با اشاره به اين كه روسيه براي يافتن راه حل سياسي و جلوگيري از قاچاق سلاح براي تروريست ها اصرار دارد،خاطرنشان كرد: وزير خارجه امريكا به دليل نقاط مشترك مواضع واشنگتن-مسكو خواهان گفتگوي بشار اسد، رييس جمهوري سوريه، با معارضان شده است.

شحاده گفت: بعد از اظهارات اخير جان كري وزير امور خارجه آمريكا، همگان به اين نتيجه رسيدند كه راه برون رفت از بحران در سوريه فقط از طريق گفتگو ميان گروه هاي داخلي سوريه و بدون هرگونه پيش شرط ممكن است.
وي تاکید كرد: آمريكا از ابتدا هم مي دانست راه حل بحران سوريه سياسي است اما طولاني شدن بحران ودر پي آن نابودي اقتصاد و ارتش سوريه را به نفع خود مي دانست.
عضو پارلمان سوريه افزود: آمريكا مي داند كه حذف بشار اسد از صحنه سياسي سوريه امري بسيار ناممكن است اما با مطرح كردن اين مساله مي خواهد طرف هاي درگير وارد منازعه جديدي شوند و به جايي برسند كه كاري از كسي ساخته نباشد تا از اين طريق با نشاندن آنها پاي ميز مذاكره نظر خود را به همه طرف ها تحميل كند.

وي یادآور شد كه نظرات آمريكا هرگز در قضيه سوريه تاثير نخواهد داشت و گفتگوها، با شروط طرف هاي سوري - و نه شروط آمريكايي - ميان آحاد مختلف جامعه سوري شكل خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها