اسرائیل به "فلافل" هم رحم نکرد!

اسرائیل به
جمعه 25 اسفند 1391 - 08:30

صهيونيست ها در نظر دارند فلافل و حُمّص (نوعی خوراک نخود) را که از عرب ها به سرقت برده اند، به اسم غذای ملی "اسرائیلی" پیشکش اوباما کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فعالان میراث فرهنگی و تاریخی جهان عرب، برنامه ریزی صهیونیست ها برای عرضه فلافل و لباس فلسطینی حاشیه دار در دیدار آینده اوباما را بخشی از سرقت هویت عربی دانسته اند که صهیونیست ها بیش از 60 سال است برای آن تلاش می‌کنند.
یک انجمن صنعتی لبنانی پیش از این فاش کرده بود که رژیم صهیونیستی می کوشد میراث عربی از جمله بعضی خوراکی‌ها را به سرقت ببرد. یک روزنامه عربی نیز از قول سعدالدین العوینی مدیر کل انجمن صنعتگران لبنانی نوشته بود: اسرائیل ادعا می کند که فلافل را برای نخستین بار ابداع کرده و تلاش می کند با سرقت غذاهای عربی و لبنانی، آنها را به خود نسبت دهد، در حالی که در دائره المعارف آشپزی و اغذیه دنیا، چیزی به عنوان "آشپزی اسرائیلی" وجود ندارد.
دیدار باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از سرزمین های اشغالی در حالی صورت می گیرد که طبق اعلام اسرائیل هیچ نشانه ای ازطرح اوباما برای تشویق فلسطینیان و اسرائیلی ها برای نشستن دوباره بر سر میز مذاکرات دیده نمی شود، اما در عوض "اسرائیل" برای او یک برنامه کاملا یهودی ترتیب داده است.
از جمله برنامه های ویژه دیدار اوباما زیارت اماکن دینی یهودیان و مراکز تاریخی یهودی و به ویژه موسسه "یادفشیم" است که صهیونیست ها به زعم خود، تاریخ هولوکاست و قربانی شدن ملیون ها یهودی در جهان را در آن نگهداری می کنند.
همچنین قرار است مهمانداران شرکت هواپیمایی اسرائیلی "العال" با لباس فلسطینی حاشیه دوزی شده، به عنوان لباس ملی اسرائیل از اوباما استقبال کنند.
مدت‌هاست که لبنانی ها و فلسطینی ها برای اثبات مالکیت حمّص و فلافل، با اسرائیل وارد "جنگ سرد" شده اند، از جمله این که بارها برای پختن بزرگترین وعده حمص و بزرگترین قرص فلافل دنیا تلاش کرده اند.
اما دیدار اوباما از سرزمین های اشغالی مصادف با آخرین روزهای عید هفت روزه "فصح" است که از نیمه ماه جاری آغاز می شود و این به معناست که وی در این سفر، مجاز به خوردن نان نخواهد بود، زیرا بر اساس سنت یهودیان خوردن هر چیز "تخمیر شده" مانند نان در این روزها ممنوع است و به جای آن ازبیسکویت تخمیر نشده ای به نام متسا استفاده می کنند.
فلسطینی ها دیدار اوباما را که اثری از هرگونه اقدام برای برقراری صلح در آن وجود ندارد، با توجه به موافقت وی برای خوردن غذاهای عربی به عنوان غذای اسرائیلی، در واقع دمیدن اوباما به خاکستر جنگ سرد بین فلسطینیان و اعراب با اسرائیل برمی‌شمارند.

پربیننده ترین خبرها