ولی عهد انگليس به زبان عربی سخن می گويد

ولی عهد انگليس به زبان عربی سخن می گويد
جمعه 25 اسفند 1391 - 11:03

يك روزنامه انگليسي خبر داد كه شاهزاده چارلز وليعهد انگليس در حال فراگيري زبان عربي است و از مدتها پيش، دلباخته فرهنگ و هنر خاورميانه است و تصميم دارد تا از طريق يادگيري زبان عربي علاقه خود را در اين خصوص به سطح جديدي برساند.

به گزارش شبكه خبري العالم، روزنامه ديلي تلگراف روز پنجشنبه به نقل از يكي از معاونان شاهزاده چارلز آورده است: ولی عهد بر يادگيري زبان عربي تاكيد بسيار دارد، به گونه اي كه بيش از شش ماه است زبان عربي را به صورت خصوصي فرا مي گيرد. به عقیده شاهزاده چارلز ولي عهد انگليس (ملقب به شاهزادۀ ولز) كه به شدت به گفتگوي ميان اديان مختلف اظهار علاقه می کند، فهم زبان عربي وی را قادر خواهد کرد که قرآن را به زبان اصلي بخواند.

معاون ولی عهد انگلیس می افزاید: هنوز اندكي زمان باقي است تا شاهزاده چارلز بتواند به خوبي به زبان عربي صحبت كند. اين امر، ولی عهد را قادر به فهم متون عربي در بازديدهاي خود از مساجد و موزه هاي هنر اسلامي خواهد كرد.

شاهزاده چارلز با حضور در قطر در جشن فارغ التحصيلي دانشجويان قطري از دانشگاه هاي انگليسي، با اشاره به دشوار بودن زبان عربي، تاكيد كرده بود كه «زبان عربي را از يك گوش مي شنوي و از گوش ديگر خارج مي شود!».

ولي عهد انگلستان که مدعی تلاش برای تقويت گفتگوي بين اديان است، همچنين براي خواندن قرآن به زبان عربي تلاش مي كند. شاهزادۀ ولز همواره سعي مي كند تا نوشته هاي موجود در مساجد و اماكن گردشگري در كشورهاي اسلامي به زبان عربي را بخواند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها