مفتي اهل سنت: آمريكا فتنه عراق را مديريت مي كند

مفتي اهل سنت: آمريكا فتنه عراق را مديريت مي كند
جمعه 25 اسفند 1391 - 11:52

بغداد، العالم - مفتي اهل سنت عراق تاكيد كرد كه آمريكا براي هدف قرار دادن كشورهاي عربي و اسلامي، فتنه هاي عراق و سراسر منطقه را "مديريت" مي كند.

"مهدي الصميدعي" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم از جامعه عراق خواست تا خود را از شر اين فتنه اي كه به هيچ كسي رحم نخواهد كرد، حفظ كنند.

وي اظهار داشت: فتنه ها به هيچ كس رحم نمي كند و هيچ كسي نيز از آن توقع خیر ندارد زيرا فتنه، درهاي خير را بسته و درهاي شر و بدي را باز مي كند.

صميدعي خاطرنشان كرد: آمريكا همان گونه كه مديريت فتنه ها در كشورهاي عربي و اسلامي را بر عهده دارد، فتنه كنوني عراق را نيز مديريت مي كند.

مفتي اهل سنت عراق افزود: نص صريح قرآن تجاوز به خون، آبرو و مال ديگر مسلمانان را حرام مي داند. مسلمان سني نبايد تجاوز به حقوق برادران شيعه خود را افتخار بداند و مسلمانان شيعه نيز نبايد به حق برادر سني خود تجاوز و حق وي را غصب كرده یا خونش را بريزند و در صدد كشتن او برآيند.

وي تاكيد كرد: اولين كساني كه از اين فتنه ها سود مي برند، شيطان، و سپس دشمنان خدا و تروریست هایی هستند كه براي فساد در اين سرزمين آمده اند، بنابراين همه مردم عراق بايد از فتنه ها دوري كنند.

الصميدعي با اشاره به التهاب در همه كشورهاي عربي ناشي از طرح هاي در حال گسترش آمريكا در منطقه به بهانه برقراري دموكراسي گفت: آمريكا به فتنه طائفي در عراق دامن زده و قربانيان، ویرانی ها و خرابي هايي نيز بر جاي گذاشته تا بتواند به عنوان ميانجي وارد شده و جاي پايي براي خود در اين كشور بازكند.

وي افزود: نيروهاي مقاومت اسلامي، آمريكا را به عقب نشيني محدود و نه كامل از منطقه و عراق مجبور كردند، اما آنها اين كشورها را با استراتژی "زمینِ سوخته" ترك كردند.

الصميدعي همچنین آمريكا را به برنامه ريزي براي بازگشت به عراق به روشي جديد و با اين طرح ادعا كه عراق در معرض ظلم و بيداد قرار گرفته، متهم كرد.
MKH-14-17:51

پربیننده ترین خبرها