براي نبرد با دولت و ملت سوريه،

افسران آمریکایی تروريست‌ها را در اردن آموزش می‌دهند

افسران آمریکایی تروريست‌ها را در اردن آموزش می‌دهند
جمعه 25 اسفند 1391 - 12:49

برخي سران گروه‌هاي مسلح در سوريه، از آموزش نحوۀ به کارگیری سلاح‌هاي پيشرفته به عناصر مسلح حاضر در سوریه توسط افسران آمريكايي پرده برداشتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، يكي از سران مخالفان نظام حاكم سوريه روز پنج شنبه فاش كرد: افسران ارتش و دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا نحوۀ به كارگيري سلاح‌هاي ضد تانك و ضد هوايي را به عناصر مسلح آموزش مي‌دهند.
از سوي ديگر، مسئولان غربي و سران گروه‌هاي مسلح از پيگيري گزارش هاي هفته پيش نشريه آلماني «اشپيگل» و ديگر رسانه ها خودداري كردند. اين رسانه ها فاش كرده بودند كه آمريكايي ها افراد مسلح را در اردن آموزش مي دهند  تا عليه نظام حاكم بر سوريه وارد جنگ شوند.
در همين حال، يكي از سران مخالفان كه آگاهي كاملي از اين اقدامات دارد، روز پنج شنبه به خبرگزاري رويترز گفت: نخستین گروه از این افراد - كه شامل 300 جنگجو هستند- پیش از این آموزش ديده اند و براي شركت در جنگ در حال بازگشت به سوريه هستند و بسياری ديگر نيز براي آموزش در حال ورود به اردن هستند.
وي گفت: آمريكا تصميم گرفته است به صورت مخفيانه مخالفان را آموزش دهد. مسئولان آمريكا چند ماه پيش با مخالفان تماس گرفتند و پيشنهاد آموزش را به آنها مطرح كردند. پس از آن، از مخالفان خواستند عناصر خود را كه در سطح خوبي قرار دارند براي آموزش نحوه به كارگيري سلاح هاي پيشرفته مانند موشك و تجهيزات اطلاعاتي و ارتباطي، گزينش و به آن‌ها معرفي كنند.
به گفته وي، روش به کارگیری انواع سلاح های پیشرفته به عناصر مسلح داده آموزش مي شود و طول مدت دوره نيز 15 روز تا يك ماه است. عناصر مسلح در گروه هاي 50 نفري آموزش مي بينند.

پربیننده ترین خبرها