عضو الوفاق بحرين ادعاي دخالت ايران را تكذيب كرد

عضو الوفاق بحرين ادعاي دخالت ايران را تكذيب كرد
جمعه 25 اسفند 1391 - 13:59

لندن، العالم ـ نماينده سابق بحريني و عضو برجسته جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين، وزراي كشور حوزه خليج فارس را به ايجاد تروريسم در منطقه و تغذيه آن متهم كرد و هرگونه دخالت ايران در بحران بحرين و يا طايفه اي بودن مطالبات مردم را تكذيب كرد.

جلال فيروز روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، در واكنش به بيانيه پاياني نشست وزراي كشور عربي و اقدام آنها در محكوم كردن آنچه "حمايت لجستيكي ايران از تحركات ملت بحرين" ناميده شد، گفت: گزارش كميته پادشاهي حقيقت ياب بحرين به رياست شريف بسيوني، هرگونه دخالت خارجي در بحرين را تكذيب كرده و اعتراضات را مساله اي داخلي خوانده است.

عضو برجسته جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين تاكيد كرد كه دولت بحرين نتوانسته به غیر از اعترافاتي كه به زور و تحت شكنجه از بازداشت شدگان اخذ شده است، حتي يك دليل براي اثبات دخالت ايران در بحرين بياورد، و گزارش كميته بسيوني هم بر اين مساله تاكيد دارد.

فیروز اظهار داشت: اعتراضات مردمي در بحرين مساله داخلي و ملي است و اهل سنت، شيعيان، راست گرايان و چپ گرايان، همگي در آن مشاركت دارند.

وی همچنين طائفه اي بودن خواسته هاي ملت بحرين را تكذيب كرد و گفت: برقراري دموكراسي خواسته همه ملت است و اين شعار مخالفان است. همان طور كه حق ملتهاي عربي است كه خواهان سرنگوني رژيم هاي استبدادي باشند، ملت بحرين نيز چنين حقي دارد، البته با توجه به اين كه ملت بحرين خواهان انجام اصلاحات است.

نماينده سابق بحريني با اشاره به برگزاري سي امين نشست وزراي كشور اعضاي اتحاديه عرب در رياض، تاكيد كرد: هر وقت وزراي كشور عربي گرد هم آيند، پس از آن مصيبتي بر مردم و ملت عرب در كشورهاي عربي نازل می شود، از جمله این كه وزارت كشور بحرين مجموعه اي از اتهامات را به مردم بحرين وارد مي كند.

وي افزود: جمعيت وفاق در سال 2007 تلاش كرد تعريفي از تروريسم ارائه دهد و قانون مبارزه با تروريسم را تعديل كند، ولي وزارت كشور با همراهي دولت به مانع تراشي در مقابل اين اقدام مبادرت كردند.

فيروز تصريح كرد: نتايج نشست اخير وزراي كشور عرب در رياض، ايجاد خفقان و اقدام براي محدود كردن آزادي بيان و انديشه ملتهاست. بيانيه پاياني اين نشست بر مقابله با آنچه كه افكار انحرافي ناميده شد، تاكيد كرد و مقصود از آن افكاري است كه از سياست هاي حاكمان به دور باشد و خطري براي امنيت رژيم ها و نه ملتها باشد.

وي وزراي كشورهای عربی حوزه خليج فارس را متهم كرد كه القاعده، طالبان و ديگر گروه هاي تروريستي را ايجاد كرده و آنها را تغذيه مي كنند و اينك مي خواهند با جاسوسي از پايگاه هاي شبكه هاي اجتماعي افكار و ايده هايي كه با سياستهاي آنها همراه نيست، رصد كنند.

22:10

پربیننده ترین خبرها