خانه های تیمی القاعده در دياله عراق

خانه های تیمی القاعده در دياله عراق
جمعه 25 اسفند 1391 - 14:30

فرماندارشهرستان الخالص در استان دياله عراق روز پنجشنبه گفت: سازمان القاعده در چندين منطقه از اين استان، منازلي را براي ميزباني از انتحاريون و ساخت مواد منفجره دراختيار دارد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم "عدي الخدران" در گفت وگو با "سومريه نيوز" اعلام كرد: اطلاعات امنيتي ما از اقدام سازمان تروريستي القاعده مبني بر در اختيار گرفتن منازلي در شهر بعقوبه و اطراف آن حكايت دارد.

فرماندارشهرستان الخالص در استان دياله عراق افزود: اين منازل محل سكونت خانواد هايي با افكار افراطي است كه پناهگاه هاي امني براي انتحاري ها فراهم مي كند و براي بمب گذاري در خودروها و ساخت بمب هاي دست ساز فعاليت دارند.
الخدران گفت: مسئولان و برخي اعضاي سازمان القاعده منازل بسياري را خريده و پس از كوچاندن اجباري ساكنان در سال هاي 2006 و 2007 آنها را تصاحب كردند كه بعدها به پناهگاهي براي اعضای اين سازمان در زمينه ايجاد ناامني و بي ثباتي تبديل شد.
وي اظهار داشت: براي شناسايي اين منازل بايد به اسامي خانواده هايي كه در سراسر مناطق دياله (به ويژه مناطقي كه شاهد ناامني و فعاليت گسترده گروه هاي مسلح مرتبط با سازمان القاعده است)، رجوع کنیم.
گفتني است سازمان القاعده از معروف ترين سازمان هاي مسلحي است كه پس از سال 2003 در استان دياله به مركزيت بعقوبه واقع در 55 كيلومتري شمال شرق بغداد، بمب گذاري ها، حملات مسلحانه و حوادث امنيتي متعددي را مرتكب شده و توانسته بين سالهاي 2006 تا 2007 - پيش از افزايش قدرت نهادهاي امنيتي و پيدايش نيروهاي بيداري- بر مناطق گسترده اي از اين استان  تسلط يابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها