فرافکنی به شیوه روزنامه سعودی

فرافکنی به شیوه روزنامه سعودی
جمعه 25 اسفند 1391 - 14:49

یک روزنامه سعودی به جای یافتن توجیه مناسب برای غیبت حکام دست‌نشاندۀ عرب در مراسم بزرگداشت چاوز؛ و با عصبانیت از روابط نزدیک ایران با آمریکای لاتین، سخنان مقامات ایران و ونزوئلا را به سخره گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه سعودی الشرق الاوسط در یادداشتی گستاخانه با عنوان «چاوز، مهدیِ ونزوئلا»، به  سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران – به عنوان تنها نماینده جهان اسلام- به ونزوئلا برای شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور پرداخت و پیام رییس جمهور کشورمان به مناسبت درگذشت چاوز را مورد نقد قرار داد.
این در حالی است که چند روز پیش، روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی (چاپ لندن) در سرمقاله خود، غیبت سران کشورهای عربی و اسلامی (به جز ایران) در مراسم بزرگداشت چاوز – به عنوان حامی بزرگ مقاومت فلسطین- را به باد انتقاد گرفته و آن را نشانۀ ترس و وابستگی حکام عرب به آمریکا و صهیونیزم دانسته بود.
اما ارگان وهابیت در این باره مدعی شده است:  پس از سفر احمدی نژاد، جانشین چاوز درباره انتخاب پاپ جدید- که اصالتاً آرژانتینی است- سخنانی جنجالی ایراد کرده و گفته است: «چه بسا رهبر فقید ونزوئلا در تصمیم مسیح برای انتخاب پاپ جدید نقش داشته است».
روزنامه وهابی‌های سعودی که از روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آمریکای جنوبی به خشم آمده، تلاش کرده است با پرداختن به پیام رئیس جمهور ایران درباره مرگ چاوز، محتوای پیام وی را به سخره بگیرد و در این باره مدعی شد که «استفاده از دین در رویارویی های سیاسی به اوج خود رسیده است».

پربیننده ترین خبرها