تظاهرات در برابر سفارت عربستان در استرالیا

تظاهرات در برابر سفارت عربستان در استرالیا
جمعه 25 اسفند 1391 - 15:18

همزمان با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف جهان، شمار زيادي از جوانان استراليايي و بحريني در برابر سفارت رژيم سعودي در كانبرا تظاهرات كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، جنبش جوانان استراليايي- بحريني، تظاهرات گسترده اي عليه آل سعود و آل خليفه در برابر سفارت عربستان در كانبرا - پايتخت استراليا- برگزار كرد.
اين تظاهرات در دومين سالگرد ورود اشغالگران موسوم به «نيروهاي سپر جزيره» به بحرين و همزمان با تظاهرات در برخي از پايتخت هاي كشورهاي غربي و با شركت اتباع عرب و مسلمان و نيز فعالان حقوق بشر برگزار شد.

تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي دخالت نظامي عربستان سعودي را در بحرين و نيز رويكرد دوگانه رژيم آل سعود را درباره بحرين و سوريه محكوم كردند، زيرا عربستان از يك طرف در سركوب مردم بي گناه بحرين كه خواستار حقوق مشروعشان هستند شركت كرده و از سوي ديگر به عناصر مسلح در سوريه براي جنگ با نظام حاكم و ملت اين كشور انواع تسليحات نظامي مي دهد.

تظاهركنندگان خواستار خروج نيروهاي اشغالگر سعودي و اماراتي از بحرين، آزادي زندانيان سياسي، انتخابات دموكراتيك  و پايان دادن به رژيم ديكتاتوري پادشاهي شدند.

نيروهاي اشغالگر سعودی پس از آن وارد بحرين شدند كه نيروهاي امنيتي آل خليفه به تنهايي از سركوب انتفاضه مردمي و مسالمت آميز ناتوان ماندند. اين نيروها با استفاده از هر نوع تسليحات ممنوع در عرصه بين المللي به كمك سركوبگران آل خليفه آمدند و رهبران مخالفان را بازداشت و منازل و مراكز عبادي را ويران كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها