مخالفان مصری پارلمان موازی تشکیل می دهند

مخالفان مصری پارلمان موازی تشکیل می دهند
جمعه 25 اسفند 1391 - 21:56

جبهه نجات ملي مصر هم اكنون به طور كاملاً محرمانه خود را براي افتتاح پارلماني مردمي براي مقابله با سياست‌هاي حزب حاكم در اين كشور بويژه درخصوص كساني كه آنها را شبه نظاميان مسلح توصيف كرد و همچنين ارايه ايده‌هاي جديدي براي طرح‌هايي كه از نظر اقتصادي و اجتماعي و سياسي براي مصر سودمند است، آماده مي‌كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از یوم السابع مصر؛ جبهه نجات ملي نشستي پشت درهاي بسته را در مقر حزب الوفد برگزار كرد كه از مطبوعات و خبرنگاران براي پوشش خبري آن دعوت نشده بود. در اين نشست نمايندگاني از احزاب زير مجموعه جبهه نجات ملي شركت داشتند كه مهمترين آنها عبدالجليل مصطفي رئيس جمعيت ملي تغيير و رنيس كميته انتخابات جبهه، محمود العلايلي سخنگوي رسمي كميته انتخابات، علاء عبدالمنعم عضو دفتر سياسي جريان مردمي، محمد عبداللطيف از اعضاي حزب كنگره و عمرو علي دبيركل رسانه‌اي حزب جبهه دموكراتيك، عادل اديب و عادلي تومه از حزب دموكراتيك مصر و عمر النجدي از حزب الوفد شركت داشتند.
محمود العلايلي سخنگوي كميته انتخابات جبهه نجات ملي گفت: اين جبهه ايده تاسيس يك پارلمان مردمي و سازوكارهاي لازم براي آن را در اين نشست بررسي كرد و اين اولين نشست در نوع خود براي بحث و گفت‌وگو درباره اين ايده بود.
وي افزود: فلسفه پارلمان مردمي بيانگر يك طيف كامل همراه با ايده‌هايش و شيوه مديريتش براي بحران كنونی، شكل دادن به يك ديدگاه كامل برای بحث و بررسي عملكرد دولت و ارزيابي آن، طرح ايده‌هاي جايگزين به منظور برون رفت از بحران كنوني كشور و فشار بر رئيس جمهور به منظور پاسخ دادن به مطالبات مردم است.
وي تصريح كرد: پارلمان مردمي نقش بزرگي در طرح پيش‌نويس قوانين خواهد داشت و هرچند كه به طور رسمي نباشد اما افق‌هاي جديدي به روي همگان بازخواهد كرد.
از سوي ديگر، عمرو موسي رئيس حزب كنگره و از رهبران بارز جبهه نجات ملي مصر گفت: پارلمان موازي ايده‌اي است كه شماري از اعضا در داخل جبهه در صورت عدم ورود به انتخابات پارلماني آينده مطرح كرده‌اند؛ درصورتي است كه به مطالبات آنها پاسخ مثبت داده نشود.
وي افزود: اين ايده همچنان در سطح يك طرح است كه به همگان ارايه مي‌شود و هنوز تصميم نهايي درباره آن اتخاذ نشده است.
محمد ابوالغار رئيس حزب دموكراتيك مصر نيز گفت: پارلمان مردمي ايده‌اي مطرح است و  عملاً در داخل جبهه مورد بحث و بررسي قرار گرفته است و قبل از انقلاب اجرا شد و اعضاي آن با هماهنگي بين نيروهاي مردمي و نه از طريق انتخابات تعيين مي‌شدند.
ابوالغار با اشاره به اينكه وي يكي از اعضاي پارلمان مردمي قبل از انقلاب مصر بود، افزود: پارلمان سه جلسه قبل از انقلاب در اواخر سال 2010 ميلادي و آغاز سال 2011 ميلادي برگزار كرد و به علت وقوع انقلاب در 25 ژانويه نتوانستيم درباره اين تجربه به طور كامل قضاوت كنيم اما اين ايده جاي احترام دارد و انديشيدن درباره آن امري ضروري است. وي خواستار تامل در طرح آن و اطمينان يافتن از امكان اجراي فعال آن شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها