فعال بحرینی:

دخالت عربستان در امور بحرين، جنایت جنگی است

دخالت عربستان در امور بحرين، جنایت جنگی است
شنبه 26 اسفند 1391 - 17:57

لندن، العالم ـ سخنگوي انقلابيون 14 فوريه بحرين، دخالت عربستان در امور بحرین را جنایت جنگی ضدبشری توصیف کرد.

"عبدالرؤوف الشايب" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: حضور نیروهای سعودی در بحرین، يك اشغالگري ظالمانه و نقض حاكميت ملي كشوري است كه بايد از استقلال برخوردار باشد.

 اين فعال بحريني ادعاها درباره مشروعيت حضور نظامي عربستان در بحرين را به دليل آن كه بنا به درخواست مقامات بحرين بوده است، ادعاهايي واهي خواند و گفت: رژيم آل خلیفه فاقد مشروعيت است و ملت بحرين خواهان سرنگوني آن هستند.

وي همچنين درباره ادعاهاي رژیم عربستان مبني بر ورود نيروهايش به بحرين براي "مقابله با دخالت خارجي و حمايت از تاسيسات اين كشور"، اظهار داشت: گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني - كه پادشاه بحرین آن را تشكيل داده بود- اين ادعاهاي مقامات عربستان را رد می کند، زیرا در اين گزارش آمده است که هيچ گونه دخالت خارجي در حوادث بحرين - به ويژه از سوي ايران- وجود ندارد.

سخنگوي انقلاب 14 فوريه بحرین تصريح كرد: انقلاب بحرين، ملي و مسالمت آميز است و به هيچ طايفه يا مذهب و ديني ارتباطي ندارد، بلكه نهضتی عليه رژيم ظالم آل خلیفه براي گرفتن حق مظلومان است.

به گفته الشايب، دخالت نظامیان عربستان فقط محدود به بحرين نيست، بلكه این دخالت ها به يمن و سوريه و مصر نيز كشيده شده تا ملت ها را از تحقق آمال و آرزوهاي خود در برخورداري از آزادي و استقلال و پيروزي بر رژيم هاي ديكتاتور باز دارد.

وی ادامه داد: رژيم عربستان از تحركات مردم بحرين هراس دارد، زيرا اين انقلاب به منطقه الشرقيه عربستان نیز كشيده شده و در آنجا مردم مظلوم كه زير يوغ خاندان آل سعود هستند، بپاخاسته و خواستار حقوق خود شده اند. اين وضعيت به ديگر مناطق عربستان نيز كشيده شده و حتي دانشگاه های این کشور را فرا گرفته و اين پیامد دخالت نظامي عربستان در بحرين است.

الشایب با اشاره به این که رژیم آل سعود خواهان سركوب مردم انقلابی بحرين است تا شعله بيداري اسلامي در ديگر كشورهاي منطقه براي هميشه خاموش شود، افزود: مقامات سعودی پس از دو سال دخالت در امور بحرين در تحقق اهداف خود شكست خوردند و روز به روز بر عزم و اراده ملت انقلابی بحرين براي ادامۀ نهضت مسالمت آميز افزوده شده تا تمام اهداف مشروع خود را محقق كنند.
23:42

پربیننده ترین خبرها