کارشناس عراقی:

قدرت مقاومت، آمریکا را ناامید کرده است

قدرت مقاومت، آمریکا را ناامید کرده است
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 08:11

بغداد، العالم - یک کارشناس عراقی، گفت: آمریکا به واسطه اثبات قدرت محور مقاومت در منطقه خاورمیانه، دچار یاس و سردرگمی شده است.

"احمد الشریفی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، رفتارهای نسنجیده دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه را نشانه آشفتگی سیاست ایالات متحده در منطقه توصیف و خاطرنشان کرد: مقامات واشنگتن با حمایت از تروریسم و افراطی گری در سوریه، امنیت کشورهای منطقه را در معرض تهدید جدی قرار داده اند.

الشریفی با اشاره به این که آمریکا تمام معادلات خود را در سوریه بر باد رفته می بیند، افزود: ایالات متحده از آغاز بحران سوریه به تغییر نظام این کشور با توسل به زور و جدول زمانی مشخص امید بسته بود که مقاومت مردم و حکومت سوریه تمام این معادلات را به هم ریخت.

 وی گفت: به طور کلی اوضاع کنونی سوریه بر وفق مراد و مطابق منافع و طرح آمریکا در منطقه پیش نمی رود و طرح کاخ سفید در قبال منطقه حتی از جانب، اتحادیه اروپا (متحد اصلی آمریکا) با اعتراضات شدیدی مواجه شده است.

تحلیلگرعراقی همچنین اخبار منتشره درخصوص احتمال استفاده آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به سوریه را نقض قوانین بین المللی و تجاوز آشکار به حاکمیت کشور دیگر دانست.

 کارشناس امور راهبردی عراق، اظهار داشت: مقامات آمریکا باید این حقیقت را درک کنند که تعیین مسیر روند سیاسی در سوریه تنها از طریق اراده ملی امکان پذیر است، نه حمایت از گروه های تروریستی یا اقدام نظامی.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها