ارتباط رانندگی زنان با فساد در عربستان

ارتباط رانندگی زنان با فساد در عربستان
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 11:34

به گفتۀ فرمانده پلیس راهنمايي و رانندگي عربستان، علت جلوگيري ماموران راهنمايي و رانندگي از رانندگي زنان، صرفا نداشتن گواهينامه است.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، سرلشكر "عبدالرحمن المقبل" فرمانده کل راهنمایی و رانندگی عربستان تاکید كرد: در صورت مشاهده رانندگی زنان در عربستان، تنها اقدامی كه از سوی ماموران صورت می گیرد، جریمه كردن او به سبب رانندگی بدون داشتن گواهینامه است.
به نوشته خبرگزاری "الجزیره العربیه" این ادعا در حالی مطرح می شود كه هیئت موسوم به "امر به معروف و نهی از منكر" در این كشور، بر خلاف عرف جاری در همه كشورهای جهان، زنان راننده را تحت پیگرد قرار می دهد و آنان را به مراجع قضایی معرفثی می کند و زنان راننده در عربستان، بعضا با محکومیت هایی مانند حبس و شلاق مواجه می شوند.
روزنامه "دیلی میل" هم اخیرا در یادداشتی، از انتشار گزارش یک "علمی" شورای عالی فتوای عربستان خبر داد كه موضوع عفت زنان را به اعطای مجوز رانندگی به آنان ارتباط می دهد.
در این یادداشت آمده است: در حال حاضر سیاستمداران ارشد عربستانی گزارشی را دست به دست می كنند كه هشدار می دهد: اعطای مجوز رانندگی به زنان، كشور را به لانۀ فساد و گناه تبدیل خواهد كرد و سبب خواهد شد دختران، عفت خود را از دست بدهند و مردان به همجنس‌گرایی روی آورند(!)

پربیننده ترین خبرها