صهیونیست ها، نگران خروج صلح‌بانان از جولان

صهیونیست ها، نگران خروج صلح‌بانان از جولان
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 14:32

رسانه های صهیونیستی درباره عقب نشینی نیروهای سازمان ملل از منطقه اشغالی جولان اظهار نگرانی می کنند.

ایهود یعری کارشناس شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که دیگر نیرویی را به منطقه جولان نخواهند فرستاد در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقات احتمالی در صورت خروج نیروهای سازمان ملل از این منطقه گفت: هزار نیروی سازمان ملل (اندوف) در نوار فاصل میان طرفین در بلندی های جولان مستقر شده اند که مأموریت اصلی آنها نظارت بر نیروهای اسرائیل بود. اما امروزه به طور کلی آنها مراقب اوضاع در داخل مرزهای سوریه هستند. در چنین وضعیتی سه کشور ژاپن، کرواسی و کانادا نظامیان خود را از این نیرو خارج می کنند. همچنین قرار است اتریش نیز به این کشورها بپیوندد.
وی افزود: در صورت خروج این نیروها فقط نیروهای فلیپینی و هندی در این منطقه باقی خواهند ماند.
ایهود یعری با اظهار نگرانی پیرامون خروج نیروهای بین المللی از منطقه جولان خاطر نشان کرد: خروج نیروهای مذکور از منطقه بدان معنی است که عوامل برقراری آتش بس در جولان از 40 سال پیش تاکنون، از صحنه بیرون می رود و آرامش کنونی از بین خواهد رفت.
وی درباره آینده وضعیت سوریه گفت: ما نگران وضعیت آینده سوریه هستیم و با وجود این که تردید دارم در دمشق دولت جدیدی روی کار بیاید، اما به نظر نمی رسد سوریه بخواهد با اسرائیل سازش کند. بنابراین چنانچه امروز ما نتوانیم نیروهای بین المللی را از وضعیت فعلی نجات دهیم، دیگر هرگز شاهد حضور آنها در سوریه نخواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها