شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر:

مجرمان در بحرین از مجازات فرار می‌‌کنند

مجرمان در بحرین از مجازات فرار می‌‌کنند
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 17:15

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر با انتقاد از سیاست رژیم آل خلیفه در فراری دادن مجرمان در بحرین از مجازات، برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی این رژیم با شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد: ادامه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز توسط نیروهای امنیتی در بحرین و روی آوردن به راهکارهای امنیتی در تعامل با مطالبات تظاهرکنندگان ثابت کرد که اینگونه اقدامات با شکست مواجه شده است؛ رژیم بحرین به دنبال حل مسالمت آمیز بحران نیست، و همه مطالبات بین المللی را  نادیده می گیرد، و به آزادی بیان و اندیشه و تظاهرات مسالمت آمیز احترام نمی گذارد .. اینگونه اقدامات نقض آشکار معاهدات و قوانین بین المللی است که خود بحرین آنها را امضا کرده است.
نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه جمعه گذشته به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز حمله کرده و آنان را با گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای هدف قرار دادند که درنتیجه آن چندین نفر مجروح شدند.
در این بیانیه آمده است: نقض حقوق شهروندان و تظاهرکنندگان از سوی نیروهای امنیتی در حال افزایش است؛ در بحرین مجرمان از مجازات فرار می کنند و افراد پلیس از جنایتهایی که مرتکب شده اند تبرئه می‌شوند. وزارت کشور نیز تظاهرکنندگان را آشوبگر و اخلال گر می‌نامد و بدین ترتیب نقض حقوق شهروندان را توجیه می کند.
دادگاه جنایی رژیم آل‌خلیفه 17 فعال بحرینی را به 15 سال زندان محکوم کرد. دادستانی این 17 نفر را متهم کرده که قصد داشتند 4 نفر از نیروهای امنیتی را به قتل برسانند؛ خانواده این افراد اتهامات دادستانی کل را ساختگی دانسته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها