نگرانی صهیونیستها از کاهش کمک های امریکا

نگرانی صهیونیستها از کاهش کمک های امریکا
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 17:21

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روزهای آینده در حالی وارد سرزمین های اشغالی خواهد شد که قرار است یک چهارم از کمک های سالیانه واشنگتن به رژیم صهیونیستی کاسته شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کانال 10 رژیم صهیونیستی با اشاره به موضوع کاهش کمکهای آمریکا اعلام کرد: "باراک اوباما به علت در پیش گرفتن سیاست کاهش بودجه، روند معمول افزایش کمک ها به اسرائیل را کنار گذاشته است. این در حالی است که دستگاههای امنیتی در حالت آماده باش در مقابل تهدیدات قرار دارند".
"گیل تماری" کارشناس امریکایی در این باره گفت: "بی تردید طرح کاهش بودجه باعث کاهش فراوان کمکها به بخش های مختلف می شود که مقدار آن حدود 85 میلیارد دلار تخمین زده شده است. جمهوری خواهان به دلیل این سیاست از رویارویی با وی خودداری می کنند".
گزارشگر کانال 10 در ادامه به بیان پیامدهای این سیاست اوباما بر امریکا از جمله کاسته شدن از بودجه بخش های مختلف و بیکاری کارمندان اشاره کرد و این موضوع را مطرح کرد که چنین سیاست هایی بی تردید بر رژیم صهیونیستی نیز تأثیر خواهند گذاشت.
"گیل تماری" گفت: "اگر سیاست مذکور از سوی اوباما تا پایان سال جاری ادامه پیدا کند، 750 هزار نفر در امریکا بیکار خواهند شد".
"متان خودروف" خبرنگار این شبکه صهیونیستی در این گزارش تأکید کرد: "هرج و مرج و کاهش بودجه خواب را از چشم مسئولان اسرائیلی ربوده است و نهادهای مختلف به ویژه شرکت سیستم های پیشرفته دفاعی رافائل با نگرانی این موضوع را پیگیری می کنند. بسیاری از طرح های این شرکت با همکاری و براساس سرمایه گذاری امریکا انجام می شوند. این در حالی است که شرکت مذکور امروزه با خطر مواجه است".
"یووال شتاینیتس" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز درباره پیامدهای کاهش بودجه از سوی دولت امریکا گفت: "مشکلات اقتصادی امریکا باعث نگرانی ما شده است و ما باید به طور جدی تلاش کنیم تا وضعیت موجود را حفظ کنیم".
"متان خودروف" خبرنگار کانال 10 رژیم صهیونیستی با اشاره به کمک های امریکا به این رژیم اظهار داشت: "امریکا سالیانه سه میلیارد دلار به اسرائیل کمک می کند. این در حالی است که انتظار می رود به علت کاهش بودجه یک چهارم از مبلغ فوق کاسته شود. از همین رو دستگاههای امنیتی اسرائیل باید خودشان را با وضعیت موجود وفق دهند و تلاش کنند براساس اولویت بودجه را هزینه نمایند".

پربیننده ترین خبرها