هشدار نخست وزیر عراق درباره خطر تکفیر

هشدار نخست وزیر عراق درباره خطر تکفیر
دوشنبه 28 اسفند 1391 - 12:59

نخست وزير عراق درباره خطر فتواهاي تكفيري و كشتن بي گناهان در كشورش هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "نوري مالكي" در جمع سفيران كشورهاي عربي در عراق درباره خطر ترويج فتواهاي تكفيري درباره قتل و كشتن بي گناهان هشدار داد.
مالكي در بيانيه‌اي كه پس از ديدارش با سفيران عربي منتشر شد، اعلام كرد: در اين ديدار درباره توسعه و افزايش سطح روابط بين كشورهاي عربي وتوجه به پديده تندروي و تروريسم كه امنيت و ثبات منطقه را تهديد مي كند تاكيد شد.
وي خاطرنشان کرد: روابط بين كشورهاي عربي بايد مبتني بر برادري، همكاري، رايزني، تبادل منافع و پرهيز از دخالت در امور داخلي يكديگر باشد. اختلاف نظر از جنبه هاي طبيعي زندگي بشري است و بايد ساز و كاري براي مديريت اختلاف ها ايجاد و بر مشتركات تاكيد شود.
نخست وزير عراق تأکید کرد: ماهيت ملي بايد فراتر از گرايش هاي ديگر قرار گيرد، و در عين حال همه گرايش ها و اعتقادها باید محترم شمرده شوند.
وي همچنين با تأکید بر ضرورت جلوگيري از تروريسم، خشونت و تندروي به هر شكل، درباره خطر فتواهاي تكفيري و صدور فتوای قتل و ريختن خون بي گناهان كه برخي ها در برخي رسانه ها ترويج مي دهند، هشدار داد.
با وجود تلاشهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی عراق برای حفظ امنیت این کشور، عملیات انفجاری گروهک‌های تروریستی و وهابی که از سوی برخی کشورهای عربی منطقه حمایت مالی و لجستیکی می‌شوند، همچنان تهدیدی بزرگ برای جان شهروندان عراقی به شمار می‌آید.

پربیننده ترین خبرها