"النصره" وارد فهرست تروریست های استرالیا شد

دوشنبه 28 اسفند 1391 - 13:15

دولت استراليا گروهک تروريستي "جبهه النصره" در سوریه را که وابسته به تشكيلات القاعده است، در فهرست گروه هاي تروريستي خود قرار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت استراليا پس از آمریکا دومین کشوری است که این گروهک تروریستی و تکفیری را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهد.

روزنامه "سيدني مورنينگ هرالد" گزارش داد؛ "باب كار" وزير خارجه استراليا تأکید کرد که استراليا تصميم گرفت جبهه النصره را به عنوان يك گروه تروريستي در فهرست گروه هاي تروريستي خود قرار دهد، تا اين گروه را از حمايت مالي محروم كند.

وزير خارجه استراليا گفت: در کارنامه جبهه النصره که بيش از پنج هزار جنگجوي افراطي را جذب كرده تعداد بسیاری حملات انتحاري و انفجاري ثبت شده است، و عناصر این گروهک علاوه بر ارتش سوریه شهروندان را نیز هدف عملیات تروریستی قرار داده اند.

وي خاطرنشان کرد: "گروه هاي تندرويي مانند جبهه النصره نه در سوريه و نه در هيچ مكان ديگر جايي ندارند".

باب کار تأکید کرد: جبهه النصره با تشكيلات القاعده در عراق ارتباط مستقیمی دارد و از این تشکیلات سلاح و تجهيزات دریافت می کند.

"جبهه النصره" كه یکی از شاخه های مسلح ائتلاف مخالفان سوریه به شمار می آید، با قرار گرفتن در این فهرست از کمکهای مالی در استرالیا محروم می شود، چرا که بر اساس قوانین استرالیا در صورتی که کسی در این کشور براي گروه های تروریستی پول جمع آوري كند يا حساب هاي ويژه ای به اين گروه ها اختصاص دهد ، به مجازاتي معادل ده سال زندان محكوم خواهد شد.

با وجود اذعان محافل بین المللی به اقدامات تروریستی گروهک جبهه النصره و گروه های مسلح در سوریه، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه عربستان، قطر و ترکیه همچنان برای براندازی نظام سوریه بر ارایه کمکهای مالی و تسلیحاتی به این گروه ها تأکید می کنند.

پربیننده ترین خبرها