طرح آمريكا،قطر و عربستان براي تجزیه عراق

طرح آمريكا،قطر و عربستان براي تجزیه عراق
دوشنبه 28 اسفند 1391 - 14:23

بغداد (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي، عربستان و قطر را به حمايت از گروه هاي تروريستي در كشورش متهم كرد و گفت: اين اقدام با حمايت و هدايت امريكا در راستاي تجزیه عراق، براساس گرايش هاي فرقه اي و نژادپرستانه انجام مي گيرد.

"جاسم الموسوي" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بيان اين كه برخي از جريان هاي سياسي عراقي تلاش مي كنند كشور را به سوي نزاع خونين سوق دهند، گفت: انفجارهاي اخير نتيجه افزايش تنش ها در تظاهرات بخش هايي از عراق است و عده اي در زمينه اين تظاهرات و انفجارها سرمايه گذاري كرده اند و سرمايه قطر در اين زمينه نقش فراواني داشته است.

وي تاكيد كرد كه فتواهاي علماي سعودی نيز باعث شده است كه اين گروههاي تندرو براي انجام عمليات مسلحانه در عراق اقدام نمايند.
موسوي افزود: علاوه بر موارد فوق، وجود برخي از معامله گران بازار سياست كه دوست دارند به روند سياسي كشور از داخل ضربه بزنند، به بحران كنوني دامن زده است.
وي ناآرامي ها و انفجارهاي اخير در عراق را برنامه ای از پيش تعيين شده براي تخريب كشور دانست و اظهار داشت: دشمنان عراق در سال هاي 2005 و 2006، در زمينه كشاندن عراق به سوي جنگ فرقه اي دچار شكست شدند و امروزه نيز آنها بار ديگر همان برنامه را در دستور كار قرار داده اند.
موسوي تأكيد كرد: چنانچه برای متوقف کردن قطر و عربستان و فتواها و شبكه هاي ماهواره اي و حمايت رسانه اي و مادي این دو کشور از تروریسم راه حلي نيابيم، اين انفجارها همچنان ادامه خواهد داشت.
اين نويسنده و تحليلگر سياسي گفت: بايد جنايت عليه ملت عراق از جمله كشتار جمعي شهروندان كه با مشاركت نيروهاي سياسي مرتبط با برخي از كشورهاي منطقه صورت مي گيرد، در سطح بين الملل پيگيري شود. زيرا اين كشورها و جريان هاي وابسته به آنها تلاش مي كنند تا با هدف دستيابي به منافعشان و ضربه زدن به منافع مردم و كشور عراق، نزاع سياسي در داخل كشور را به جنگ هاي خونين تبديل كنند.
الموسوي اظهار داشت: در صدر اين كشورها، امريكا قرار دارد كه داراي نفوذ كاملي بر عربستان و قطر است و آن كشور مي تواند دوحه و رياض را به پايان دادن به حمايت از تروريست ها وادار كند.

اين نويسنده عراقي هشدار داد: امريكا با اين اقدام در پي دستيابي به يك هدف استراتژيك بلند مدت يعني تجزیه عراق براساس مذهب و نژاد است. به طوري كه تحقق اين امر جز در صورت برخورد و رويارويي عراقي ها با يكديگر ممكن نيست.

MKH-17-22:38

پربیننده ترین خبرها