فعال ضدصهیونیست مصری:

نامه مرسی به پرز، مصیبت‌بار است

نامه مرسی به پرز، مصیبت‌بار است
دوشنبه 28 اسفند 1391 - 18:47

العالم - سخنگوی "کمیته ضد رابطه با اسراییل" در مصر، نامه محمد مرسی به رئیس رژیم صهیونیستی به مناسبت سالگرد ایجاد دولت جعلی اسرائیل را وحشتناک و مصیبت‌بار توصیف کرد.

"عبدالعزیز الحسینی" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد: رییس جمهور مصر تاکنون دو نامه به شیمون پرز نوشته که یکی از طریق سفیر مصر در اسراییل و دیگری در سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی بوده است و در هر دو نامه همانند انور سادات (رئیس جمهور معدوم مصر) به سران این رژیم، ابراز محبت و دوستی کرده است.

وی تاکید کرد: این عمل مرسی نشانگر باور وی به قدرت پوشالی آمریکا و هم پیمان صهیونیست آن در منطقه و اتکای رییس جمهور مصر به ایالات متحده به جای مردم مصر است.

الحسینی با اشاره به این که موضوع فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی یکی از خواسته های مهم انقلابیون مصر بود، افزود: مردم مصر انتظار داشتند که پس از انقلاب، رئیس جمهور منتخب با توجه به خطراتی که منطقه سینا را تهدید می کند، در معاهده کمپ دیوید تجدید نظر کند؛ اما مرسی قصد ندارد حتی در الحاقیه های امنیتی این معاهده نیز تغییری ایجاد کند.

سخنگوی کمیته ضدعادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مصر، ادامه داد: رژیم صهیونیستی  تاکنون دوبار اقدام به اشغال سینا کرده و تهدید نموده است در صورت تغییر در شکل روابط مصر با صهیونیست ها برای بار سوم سینا را به اشغال خود درخواهد آورد.

وی با اشاره به این که برخی در مصر خواهان مخدوش شدن ارتباط ملت مصر با قضیه فلسطین هستند، افزود: رژیم صهیونیستی در چارچوب نظریه "نیل تا فرات" تهدید به تخریب سد العالی کرده که این امر قبل از هرچیز به معنای تهدید امنیت ملی مصر است.

الحسینی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که قبل از انقلاب مصر لیستی از اسامی دوستان رژیم صهیونیستی در مصر تهیه شده که در راس آنها "حسنی مبارک"، "یوسف وجدی" و "رشید محمد رشید" به علاوه بسیاری از اعضای حزب ملی و نویسندگان و متفکران مصر قرار دارند، تاکید کرد: سندیکاها، اصناف و کارگران مصر مخالف عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند و برخی احزاب و دستجات سیاسی که در این زمینه ابراز عقیده نکرده اند، در واقع جرأت مخالفت ندارند.
 MKH-17-23:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها