روسیه: مخالفان سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کردند

روسیه: مخالفان سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کردند
سه شنبه 29 اسفند 1391 - 18:06

وزارت امورخارجه روسیه استفاده عناصر مسلح از سلاح شیمیایی را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده مخالفان مسلح در سوریه از سلاح شیمیایی بسیار خطرناک و نگران کننده است.
در این بیانیه آمده است: در نخستین ساعات صبح امروز مخالفان مسلح در حلب از سلاح شیمیایی استفاده کردند. دسترسی شورشیان به سلاح کشتار جمعی بسیار نگران کننده است و درگیری ها در این کشور را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند.
سوریه اعلام کرده است در این حمله تروریستی 25 نفر کشته و دست کم 86 نفر دچار آسیب دیدگی و جراحت شدند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه، ترکیه و قطر را مسئول حقوقی و اخلاقی حمله شیمیایی تروریستها دانست و گفت: اقدام تروریستها در شلیک موشک حاوی مواد شیمیایی به حلب بسیار خطرناک است.
"عمران الزعبی" گفت: این جنایت نخستین نتیجه تصمیم شورای وزیران اتحادیه عرب است.
الزعبی خاطرنشان کرد: تروریستها در جنایت امروز از سلاحی استفاده کردند که در قوانین بین المللی ممنوع شده است؛ این قوانین نیز توسط کشورهایی تدوین شده از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

 حدود یک ماه قبل رسانه ها با انتشار اسنادی از تلاش قطر برای رساندن سلاح شیمیایی به دست عناصر مسلح خبر دادند.
بر اساس این اسناد که در رسانه‌ها منتشر شده بود،  قطر پیشنهادی مبنی بر انتقال سلاح شیمیایی از لیبی به حمص برای تروریست های در حال جنگ با سوریه ارائه داده است. هدف از این اقدام استفاده از سلاح شیمیایی در مناطقی است که تروریست‌ها برآن سیطره دارند، تا پس از نسبت دادن این حملات به ارتش سوریه، زمینه برای دخالت نظامی خارجی فراهم شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها