پیام مقام معظم رهبری در سال "حماسه سیاسی و اقتصادی"

چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 14:32

در نخستین دقایق سال 1392، رهبر معظم انقلاب در پیامی، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و نوروز، سال جدید را سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مقام معظم رهبری در آغاز پیام خود، سال نو و عید نوروز را به همه هم میهنان در داخل و خارج از کشور و همه ملت هایی که این مناسبت را در اقصی نقاط جهان گرامی می دارند و به ویژه به خانواده های شهدا و ایثارگران و همه کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و ایران فعالیت می کنند، تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند که خداوند متعال نوروز و سال نو را برای ملت ایران و همه مسلمانان جهان، مایه شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای به مردم ایران یادآوری کردند که ایام فاطمیه با اواسط تعطیلات عید مصادف است و تکریم و احترام این ایام بر همه لازم است.
رهبر انقلاب با بیان این که ساعت تحویل سال، حدفاصلی میان پایان سال گذشته و آغاز سال نو است، تاکید کردند: عمده نگاه ما باید به جلو باشد، سال نو را ببینیم و خود را برای آن آماده کرده و برنامه ریزی کنیم، اما حتما نگاه به پشت سر و راهی که طی کرده ایم هم برای ما مفید است، برای این که ببینیم چه کردیم و چگونه حرکت کردیم و نتایج کار ما چه بوده است تا از آن درس گرفته و تجربه بیاموزیم.
ایشان سال 91 را مانند همه سال ها، سالی متنوع و دارای رنگ ها و نقش های گوناگونی توصیف کردند که دارای شیرینی و تلخی ها، پیروزی ها و عقب ماندگی ها بود و تاکید کردند: زندگی انسان ها در طول حیات همیشه با فراز و نشیب ها همراه است، اما مهم این است که از نشیب ها خارج شده و خود را به اوج ها برسانیم.

مقام معظم رهبری در ادامه افزودند: ما در سال 91 با جهان استکبار مواجه بودیم و در این سال دشمنان بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی سختگیری می کرد. البته ظاهر قضیه سختگیری دشمن بود، ولی باطن قضیه ورزیدگی ملت ایران و پیروزی آنان در میدان های مختلف بود. دشمنان عرصه های مختلفی را و عمدتاً عرصه اقتصاد و عرصه سیاست را در ایران هدف گرفته بودند. دشمنان در عرصه اقتصاد اعلام کردند که می خواهند ملت ایران را با تحریم فلج کنند، ولی نتوانستند ملت ایران را فلج کنند و ما توانستیم به لطف و فضل خداوند در زمینه های مختلف به توسعه و پیشرفت های زیادی دست پیدا کنیم .

ایشان تاکید کردند: دشمنان در عرصه سیاست تلاش می کردند که ملت ایران را منزوی کنند و از جهت دیگر ملت ایران را دچار تردید و دودلی کنند ولی درست عکس این اتفاق افتاد که به عنوان نمونه برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران نشان داد که ایران نه تنها منزوی نیست، بلکه جهان به چشم تکریم و احترام به ایران می نگرد. سال 92 سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود ولی این به آن معنا نیست که دشمنی دشمنان ملت ایران کاهش خواهد یافت بلکه آمادگی ملت ایران و حضور مؤثرش در صحنه بهتر خواهد بود. در سال 92 نیز باید به تولید ملی توجه بشود و در عرصه سیاسی هم بزرگترین کارانتخابات ریاست جمهوری است که مقدرات کشور را برای 4 سال آینده برنامه ریزی می کند و ان شاء الله مردم با حضور خود در این انتخابات آینده نیکی را برای خود و کشورشان رقم خواهند زد.

رهبر انقلاب با تاکید بر این که مردم باید در عرصه های اقتصاد و سیاست حضور جهادی داشته باشند و با حماسه و شور و نگاه امیدوارانه وارد این عرصه ها بشوند، افزودند: بدین ترتیب سال 92 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری می کنیم و امیدواریم که به فضل خداوند حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به دست مردم و مسئولان در این سال تحقق پیدا کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها