ائتلاف العراقیه در هر حمله تروریستی دست دارد

ائتلاف العراقیه در هر حمله تروریستی دست دارد
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 18:25

بغداد، العالم - عضو ائتلاف دولت قانون عراق، انتلاف العراقیه را مسئول انفجارهای خونین مناطق مختلف این کشور خصوصا مناطق شیعه نشین دانست و اعلام کرد: العراقیه با القاعده و دیگر گروه های مسلح همکاری می کند .

سعد المطلبی چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: نظام سیاسی عراق تاکنون در حفاظت از جان شهروندان ناتوان بوده است و مسئول اصلی این امر نیز آمریکاست، زیرا آمریکا نظام سیاسی ضعیف و ناتوانی را در عراق تشکیل داد که قادر به مدیریت امور کشور نیست.
وی افزود: آمریکا چنین نظام سیاسی را در عراق به وجود آورد و شخصیت هایی را در عرصه سیاسی این کشور وارد کرد که در واقع جنایتکاران رژیم سابق بودند. 
المطلبی گفت: این شخصیت های جنایتکار هم اکنون متصدی سمت هایی مانند وزیر و نماینده مجلس شده اند و از مصونیت کامل برخوردار هستند و حملات تروریستی عراق را هدایت می کنند و درپی به دست گرفتن قدرت و بازگرداندن عراق به دوران پیش از سال 2003 هستند.
عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: آمریکا اگر دموکراسی واقعی را در عراق برقرار کرده بود، وضعیت این کشور هم اکنون چنین اسف بار نبود. در حال حاضر فقط بعثی هایی که عضو گروه های سیاسی مختلف هستند، از وضعیت اسف بار کنونی عراق بهره برداری می کنند.
به گفتۀ المطلبی اگر دولت ناتوان باشد و نمایندگان مجلس با یکدیگر اختلاف داشته باشند، نوری مالکی نخست وزیر عراق و هیچ فرد دیگری نمی تواند به وظایف خود از جمله تأمین خدمات و برقراری امنیت عمل کند.
المطلبی خروج وزرای گروه صدر از دولت را محکوم کرد و گفت: خروج وزرای گروه صدر از دولت، تلاش برای فلج کردن دولت است و این در حالی است که وزاری فهرست العراقیه و وزرای کُرد،  قبلاً از دولت خارج شده بودند.
المطلبی انفجارهای تروریستی عراق را ریشه در اختلافات سیاسی دانست و گفت: فهرست العراقیه در عراق فتنه انگیزی و بحران آفرینی می کند، زیرا برخی اعضای ارشد العراقیه محکوم به اعدام هستند و برخی دیگر نیز به علت دست داشتن در حملات تروریستی تحت تعقیب می باشند. گروه های مسلحی که مردم عراق را می کُشند، بی شک با فهرست العراقیه همدست هستند.
عضو ائتلاف دولت قانون در پایان تاکید کرد: العراقیه در هر انفجار تروریستی دست دارد و با القاعده و دیگر گروه های مسلح همکاری می کند.

MKH-19-19:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها